English

محمد حسین شریعتمدار مطرح کرد؛

۶ هزار پروژه آبی ناتمام در کشور

مشاور وزیر کشاورزی گفت:6 هزار پروژه آبی در کشور ناتمام باقی مانده که باید به بخش خصوصی واگذار شود، چراکه اجرای پروژه ها می تواند در بهره وری آب موثر باشد.

6 هزار پروژه آبی ناتمام در کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، مشاور عالی وزیر کشاورزی در گردهمایی کشت محصولات زراعی، گفت: در حال حاضر تعداد چاهای عمیق از سال 1357 از 13 هزار حلقه به 194 هزار حلقه چاه در سال 1394 رسیده است و میزان روان آب ها از سال 1340 تاکنون به نصف رسیده است.

محمدحسین شریعتمداری با تاکید بر اینکه هزینه استحصال آب در ایران افزایش یافته است، افزود: در حال حاضر ایران با دو بحران روبرو هست که باید جبران شود یکی بحران آب و دیگری اشتغال است که باید به اجبار حل شود، البته در بخش آب به نقطه بدون بازگشت نرسیده ایم، از این رو باید میزان برداشت آب های زیر زمینی را کاهش داده ایم.

او با بیان اینکه 6 هزار پروژه آبی در کشور باقی مانده که باید به بخش خصوصی واگذار شود، گفت: اجرای پروژه ها می تواند در بهره وری آب موثر باشد. 

شریعتمدار با تاکید بر اینکه میزان بهره وری آب در بخش کشاورزی و صنعت به خوبی اجرا شده است، تصریح کرد: در شرایط کنونی تنها راهکار مقابله با بحران آب کاهش مصرف آب، تغییر گشت، تغییر فصل کشت و...است.

مشاور وزیر کشاورزی با بیان اینکه بهره وری کنونی ایجاد شده در بخش آب کشاورز به اندازه ای نیست که مشکل آب راه حل کند، تصریح کرد: در دهه 70 برای 4 میلیون تن گندم 14.7 میلیارد متر مکعب آب مصرف می شد که در سال های اخیر میزان مصرف آب در کشت گندم به 10 میلیارد متر مکعب رسید در حالی که میزان کشت گندم به 9 میلیون تن رسیده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی