English

فرهاد دژپسند؛

دامنه بهینه مالیات را باید تعیین کنیم

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: باید با کمک یکدیگر، دامنه بهینه مالیاتی بازار سرمایه را تعیین کنیم.

دامنه بهینه مالیات را باید تعیین کنیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست هم اندیشی با فعالان بازار سرمایه، با اشاره به اینکه در خانواده بازار سرمایه شکافی وجود ندارد و این بازار در شرایط مطلوبی قرار دارد، گفت: یکی از دغدغه‌های مطرح شده اهالی بازار سرمایه موضوع مالیات‌ها بود. از این رو باید با کمک یکدیگر، دامنه بهینه مالیاتی بازار سرمایه را تعیین کنیم. در نظر داشته باشید که رویکرد مجموعه وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی در این خصوص مثبت است.
فرهاد دژپسند با بیان اینکه موضوع مالیات باید از طریق مجلس شورای اسلامی تعین تکلیف شود، افزود: عملکرد رییس سازمان بورس در مسیر توسعه بوده است. در این نشست رییس جمهور از مدیریت رییس سازمان و نیز از جایگاه فعلی بازار سرمایه هم تقدیر کرد.

 

* سهم بازار سرمایه در اقتصاد ملی باید بیش از میزان فعلی باشد

وزیر اقتصاد با اشاره به اهمیت بازار سرمایه در اقتصاد ملی، تاکید کرد: سهم بازار سرمایه در اقتصاد ملی باید بیش از میزان فعلی باشد؛ از طرف دیگر یکی از مهمترین راه‌های کنترل نقدینگی، فعالیت این بازار است که باید منابع مالی را به سمت آن هدایت کنیم. در این مسیر مهمترین اقدام فرهنگ سازی و آموزش است؛ بنابراین باید با آموزش، مسیر ورود به بازار سرمایه را هموار کنیم، از این رو افزایش میزان تامین مالی بخش مولد اقتصاد از طریق بازار سرمایه ضروری است و بورس باید برای تامین مالی بنگاه‌های تولیدی آمادگی لازم را داشته باشد؛ در این راستا، تامین مالی بخش مولد اقتصاد یکی از رسالت‌های این بازار است.
دژپسند با تاکید اینکه توسعه و تعمیق بازار سرمایه از وظایف مهم فعالان اقتصادی است، توضیح داد: شورای عالی بورس تمام تلاش خود را برای توسعه بازار سرمایه به کار خواهد گرفت و من اطمینان دارم مجموعه فعلی بازار سرمایه در مسیر توسعه حرکت می کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه