English

انتقاد از محدودیت های بازار سرمایه در حضور وزیر اقتصاد

فعالان بازار سرمایه در حضور وزیر گفتند: بازار سرمایه با محدودیت های نهادهای حاکمیتی مواجه شده است که نمونه آن مالیات و تعیین نرخ ها است که باید در سطوح کلان کشور با حضور وزیر صنعت، رئیس سازمان مالیاتی، شهردار تهران و... حل شود.

انتقاد از  محدودیت های بازار سرمایه در حضور وزیر اقتصاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، با حضور وزیر  امور اقتصادی و دارایی در نشست هم اندیشی با فعالان بازار سرمایه که بعداز ظهر روز نهم شهریور در ساختمان وزارت اقتصاد برگزار شد برخی محدودیت های بازار سرمایه اشاره شد.

 فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه مجموعه فعالیت های فعالان وضعیت مناسبی برای بورس رقم زده که نشان می دهد بازار سرمایه ایران ظرفیت برگردان وظیفه فراموش شده بازار است.

اسلام رئیس کانون نهادهای سرمایه گذاری ایرانیان با بیان اینکه بازار سازی و جاری است و مشکلات همواره باید در جلسات مطرح شود، گفت: بازار سرمایه با محدودیت های نهادهای حاکمیتی مواجه شده است که نمونه آن مالیات و تعیین نرخ ها است که باید در سطوح کلان کشور با حضور وزیر صنعت، رئیس سازمان مالیاتی، شهردار تهران و...حل شود.

او با تاکید بر اینکه برخی از مشکلات چندساله بدون راهکار باقی مانده است، افزود: برخی سیاست گذاری ها در بخش پول بازار سرمایه را با چالش مواجه می کند، برای نمونه تعیین نرخ یکی از بزرگترین چالش های بازار است.

*اجحاف در عوارض کارگزاران مالی

روح اله میرصانعی دبیر کانون کارگزاران با اشاره به اینکه 50 برابر بودن عوارض کسب و پیشه نهادهای مالی اجحاف است، گفت: عوارض کسب و پیشه برای کارگزارهای مالی 50 برابر کارگزاری های بیمه است و این موضوع توجیه ناپذیر است، در شرایطی که قانون برای تعیین عوارض از طریق شورای شهر چارچوب ها را تعیین کرده است.

او با تاکید بر اینکه کارگزاران منتقل کننده سرمایه هستند نه تامین کننده سرمایه گذاری، گفت: در حال حاضر کارگزاران واسطه انتقال سرمایه هستند و نباید مالیات بر ارزش افزوده اخذ نشود، از این رو طبق ماده 11 بند 12 مالیات بر ارزش افزوده در شورای عالی پول و اعتبار می توان این مشکل را حل کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه