English

برومندفر:

کیفیت گوشت مرغ رتبه بندی می شود

مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور گفت: بطورکلی در طرح ملی ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ، مرغ به سه درجه A+،A و B رتبه بندی و به بازار مصرف عرضه می شود.

کیفیت گوشت مرغ رتبه بندی می شود

به گزارش خبرگزاری موج، سامد برومندفر، مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور اظهار کرد: طرح ملی ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ   به تمامی اداره های کل دامپزشکی استان های سراسر کشور ابلاغ و همینطور فرصت یک ماهه به استان ها و ستاد دامپزشکی کشور به منظور ایجاد زمینه ها و بسترهای لازم و همینطور هماهنگی در سطح ملی و استانی برای موفقیت در اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

وی همچنین اظهارداشت: فاز عملیاتی این طرح نیز از 15 مهر ماه سال جاری با هدف عرضه مرغ های با کیفیت بالاتر و رتبه بندی شده به مردم در سطح کشور آغاز خواهد شد.

مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور گفت: بطورکلی در این طرح ملی گوشت مرغ به سه درجه A+،A و B رتبه بندی و به بازار مصرف عرضه می شود.

وی در ادامه افزود: بدون شک با اجرای فاز عملیاتی این طرح از اواسط مهر ماه سال جاری دیگر هیچ برند یا برچسبی مبنی بر مرغ سبز ، بدون آنتی بیوتیک و ممتاز در بازار نخواهیم داشت.

برومند فر اظهارداشت: این طرح فقط مربوط به مصرف آنتی بوتیک در واحد های مرغداری نیست بلکه استفاده بهینه از ظرفیت های موجود در کشتارگاه ها، رعایت پرهیز غذایی و دارویی قبل از کشتار و دیگر موارد بهداشتی را شامل می شود.

وی همچنین از وجود 60 کشتارگاه بسیار پیشرفته و مجهز مرغ در کشور خبرداد و گفت: تخلیه اندام های داخلی مرغ در این کشتارگاه ها بصورت خودکار و بدون دخالت دست انسان انجام می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه