English

محمد راستاد مطرح کرد؛

ساخت تجهیزات استراتژیک با توان داخلی

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ظرفیت چیدمان کانتینر توسط این تجهیزات را 5+1 در ارتفاع و 6+1 در عرض است و ظرفیت باربرداری این ترانستینرها زیر اسپریدر 40 تن است. همچنین مجموع هزینه صرف شده برای طراحی، ساخت و نصب این تجهیزات استراتژیک را 21 میلیون یورو است.

ساخت تجهیزات استراتژیک با توان داخلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، حضور  محمد راستاد رئیس سازمان بنادر و دریانوردی در مراسم بهره برداری از 15دستگاه ترانستینر ساخت ایران و تحویل آنها به شرکت های اپراتوری بندر شهید رجایی در جمع خبرنگاران گفت: در راستای ارتقای سطح کیفی و کمی ارائه خدمات به مشتریان بندر شهید رجایی به عنوان پیشرفته ترین و بزرگترین بندر کانتینری ایران و همچنین با هدف افزایش توان و پتانسیل عملیاتی این بندر، قرارداد طراحی، ساخت، حمل، نصب و راه اندازی ساخت 15دستگاه ترانستینر در تاریخ 16 اردیبهشت ماه 94 منعقد شد. 

محمد راستاد با بیان اینکه پس از گذشت دوسال از زمان آغاز فاز اجرایی پروژه در بندر شهید رجایی و با تلاش خالصانه و بی وقفه تمامی عوامل و مسئولان، هم اکنون تمامی مراحل این پروژه با بهره گیری از دانش و توان فنی شرکت های ایرانی به پایان رسیده و آماده تحویل به دو شرکت ترمینال اپراتوری بندر است، افزود: ظرفیت چیدمان کانتینر توسط این تجهیزات را 5+1 در ارتفاع و 6+1 در عرض است و ظرفیت باربرداری این ترانستینرها زیر اسپریدر 40 تن است. همچنین مجموع هزینه صرف شده برای طراحی، ساخت و نصب این تجهیزات استراتژیک را 21 میلیون یورو (با قیمت روز 280 میلیارد تومان) است که از محل اعتبارات داخلی سازمان بنادر و دریانوردی تامین مالی شده است. با افزوده شدن این تجهیزات، تعداد ترانستینرهای ملکی سازمان بنادر در بزرگترین بندر تجاری کشور به تعداد 60 دستگاه می رسد و 28 دستگاه نیز متعلق به بخش خصوصی است.رقم اشتغالزایی این طرح مهم را 420 نفر شامل 320 نفر مستقیم و 100 نفر اشتغال غیرمستقیم است. همچنین این طرح مهم و راهبردی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، ایجاد خودباوری ملی در هنگامه تندباد تحریم ها، حمایت از رونق تولید و همچنین تقویت ناوگان مسافری دریایی و تامین تجهیزات دریایی و بندری مهم ترین استان ساحلی کشور، عملیاتی و بهره برداری شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، بندر شهید رجایی با بهره مندی از پیشرفته ترین پایانه های کانتینری و برخورداری از تجهیزات روز دنیا، به عنوان بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران محسوب می شود که تخلیه و بارگیری ۸۵ درصد کالاهای کانتینری در سطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه