English

صرفه جویی ۱.۵ میلیون یورویی برای ساخت شناورهای مسافری

در حال حاضر ایران برای نخستین بار توانسته شناورهای مسافری با ظرفیت بالای 60 نفر بسازد که به توجه به طراحی و مونتاژ داخلی صرفه جویی 1.5 میلیون یورویی برای کشور به همراه داشته است.

صرفه جویی 1.5 میلیون یورویی برای ساخت شناورهای مسافری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، ساخت شناور از سال ها پیش یکی از مهمترین برنامه های تولیدی ایران بوده است و در این بخش سازمان های مختلفی از بنادر و دریانورد تا ستادها نیروهای مسلح، وزارت صنعت، معدن و تجارت و...در این بخش قراردادهای متفاوتی منعقد کرده اند تا این محصول داخلی سازی شود، اما در عمل موتور و تجهیزات فناورانه شناور هنوز وارداتی است.

البته وزیر راه و شهرسازی امروز با حضور در بندر شهید رجایی یک شناور ساخت داخل را به طور رسمی افتتاح کرد که کارشناس فنی شرکت سازنده این شناور به خبرنگار خبرگزاری موج گفت: ساخت این شناور صرفه جویی ارزی 1.5 میلیون یورویی برای کشور به همراه دارد که ارزش افزوده 30 درصدی برای کشور به همراه داشته است، چراکه ساخت و طراحی آن کاملا داخلی انجام شده و قطعات و موتور آن نیز از یک کشور معتبر وارد شده است.

علی عابد با بیان اینکه امکان صادرات شناور در استان هرمزگان وجود دارد، تصریح کرد: پیش از این شناورهای به کشورهای امارات و قطر نیز صادر شده بود، هرچند قرارداد صادرات 10 شناور به امارات در نتیجه مسائل سیاسی اجرا نشد.

او با تاکید بر اینکه پیش از این شناورها در ایران به طول 15 متر و ظرفیت 60 مسافر ساخته می شد، تصریح کرد: در حال حاضر شناور جدید الماس قشم به طول 26 متر و با ظرفیت 158 نفر ساخته شده است.

او درباره هزینه های ساخت شناور نیز گفت: از مجموعه 1.5 میلیون یورویی هزینه شناور 70 درصد آن مربوط به تامین قطعات و موتور بوده و 30 درصد هزینه شامل ساخت و طراحی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در حال حاضر 60 سایت ساخت شناور و لنج در استان هرمزگان وجود دارد که نزدیک به 13 مورد آن به دلیل اینکه سازنده لنج هستند و به تازگی سفارش چندانی ندارد غیر فعال هستند و حدود 47 سایت شناور سازی در این استان فعال است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه