English

مذاکره وزارت راه و ارتباطات برای انتقال اینترنت به سفرهای هوایی

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی از رایزنی با وزارت ارتباطات برای انتقال اینترنت ماهواره ای به سفرهای هوایی، دریایی و ریلی خبر داد.

مذاکره وزارت راه و ارتباطات برای انتقال اینترنت به سفرهای هوایی

به گزارش خبرگزاری موج، شهرام آدم نژاد معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران از رایزنی با وزارت ارتباطات برای انتقال اینترنت ماهواره ای به سفرهای هوایی، دریایی و ریلی خبر داد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیاز مسافران به وجود اینترنت ماهواره ای در حمل و نقل ریلی، هوایی و دریایی احساس می شود گفت: امروز به علت توسعه تلفن های هوشمند یکی از موارد مورد نیاز جدی مسافران، دسترسی به اینترنت پر سرعت است.

وی افزود: این نیاز باعث شده تا شرکت های حمل و نقلی از جمله شرکت های هواپیمایی سرویس اینترنتی را حتی از طریق وای فای به مسافران در حین پرواز ارائه دهند.

*امکان اتصال اینترنتی در حین سفر یکی از مهم ترین شاخص های جهانی در کسب رضایت مسافران است

آدم نژاد در ادامه امکان اتصال اینترنتی در حین سفر را یکی از مهم ترین شاخص های جهانی در کسب رضایت مسافران دانست و گفت: از مزایای این فناوری می توان به پهنای باند وسیع آن، امکان اتصال لحظه ای و پوشش فراگیر جمعیت در نواحی فاقد سرویس تلفن همراه اشاره کرد.

به گفته معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، شرایط خاص مسیر حرکت قطار، هواپیما و یا کشتی امکان وجود سرویس تلفن همراه را فراهم نکرده است.

آدم نژاد تصریح کرد: ارتباطات ماهواره ای به منظور برقراری سرویس ارتباطات داده در این مدهای حمل و نقلی راهکار مهمی برای رفع این خلأ محسوب می شود.

معاون حمل ‌و نقل وزیر راه و شهرسازی امکان سنجی راه اندازی فناوری های ارتباطی و اینترنت ماهواره ای در مدهای مختلف حمل و نقل را یکی از برنامه های اصلی این معاونت اعلام کرد و گفت: در حال حاضر شرکت های خصوصی داخلی ارائه کننده خدمات ماهواره ای، امکان ارائه خدمات از طریق های هاب داخل کشور و ماهوراه های بین المللی را دارا هستند و به جهت امکان سنجی این موضوع در ایرلاین های کشور، رایزنی ها با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال انجام است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی