English

جمال صالحی در پاسخ به موج؛

سرمازدگی و کاهش بارش عامل پیش بینی برداشت کمتر گندم

نماینده بازرگانی دولتی در استان کردستان گفت: به دلیل سرمازدگی در فروردین سال جاری و نبود بارندگی در اردیبهشت و خرداد پیش بینی می شود میزان برداشت کمتر از سال گذشته باشد، البته تاکنون 25 روز از زمان برداشت گذشته و پیش بینی ها دقیق نیست.

سرمازدگی و کاهش بارش عامل پیش بینی برداشت کمتر گندم

نماینده شرکت دولت بازرگانی دولتی در استان کردستان در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری موج درباره دلایل برآورد کمتر خرید تضمینی گندم استان کردستان نسبت به خرید سال گذشته گفت: به دلیل سرمازدگی در فروردین سال جاری و نبود بارندگی در اردیبهشت و خرداد پیش بینی می شود میزان برداشت کمتر از سال گذشته باشد، البته تاکنون 25 روز از زمان برداشت گذشته و پیش بینی ها دقیق نیست.

جمال صالحی با تاکید بر اینکه قبل از انقلاب 28 هزار تن ظرفیت سیلوهای استان بوده و الان به 110 هزار تن رسیده است، افزود: این استان در تولید توت فرنگی استان اول کشور، در تولید سیب زمینی رتبه پنجم دارد و دو ساله تولید کلزا در این استان آغاز شده است.

او با تاکید بر اینکه در استان کردستان یک میلیون و 150 هزار تن پیش بینی برداشت گندم وجود دارد، تصریح کرد: 700 هزار تن گندم سالانه از این استان به سایر استان ها صادر می شود و 400 هزار تن در استان مصرف می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه