English

تاثیر صادرات مرغ بر قیمت ها/ صادرات مرغ با ارز دولتی!

مدیر کل دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع و تنظیم گفت: مصوب کردیم که کار گروه مرتبط در کمیسیون ماده یک حتما عوارض صادراتی مرغ را برقرار کند تا رانت های مربوطه حذف شود و همچنین قیمت داخل مرغ متاثر از قیمت صادراتی افزایش غیر متعارف پیدا نکند.

تاثیر صادرات مرغ بر قیمت ها/ صادرات مرغ با ارز دولتی!

به گزارش خبرگزاری موج، محمدرضا کلامی مدیر کل دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت معدن و تجارت در خصوص افزایش قیمت مرغ در بازارها اظهار داشت: بازار یک کالا زمانی تعادل خود را حفظ می کند که مقادیر عرضه کمتر از تقاضا نباشد یا حداقل یک مقدار بالاتر باشد.

وی افزود: قیمت مصوب عرضه مرغ گرم به مصرف کننده 12 هزار و 900 تومان است و مصرف کنندگان باید با این نرخ کالا را دریافت کنند.

کلامی با اشاره به اینکه از بمهن ماه سال 97 مصوب شد که ماهیانه 125 میلیون قطعه مرغ حتما تولید شود تا تعادل بازار این کالا دچار نوسان نشود، بیان کرد: طی اطلاعاتی که همکارانمان در وزارت جهاد کشاورزی در جلسه تنظیم بازار ارائه کردند و رئیس اتحادیه مربوطه هم به آن اشاره کرد این عدم تعادل ایجاد شده به واسطه کاهش مقادیر عرضه است یعنی بخشی از عرضه ما دچار این گرما و مباحثی از این دست شده است.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع و تنظیم گفت: در این جلسه مجددا تاکید کردیم که حتما باید مرداد ماه مقادیر جوجه ریزی 125 میلیون قطعه کمتر نباشد که اگر این باشد قطع به یقین دولت باید مازاد مرغ را از بازار جمع کند تا بازار به تعادل برسد.

وی در خصوص تاثیر صادرات بر قیمت ها گفت: در کشوری که دچار مباحث تحریم شده است و همه دنیا دارند تلاش می کنند صادرات این کشور را دچار اخلال کنند به خصوص در بخش نفت و فرآورده های حاصل از آن ما باید تکیه بر صادرات غیر نفتی داشته باشیم.

کلامی گفت: مرغ به دلیل اینکه یک کالای صادراتی است و به دلیل اینکه قیمت صادراتی آن حدود 2 دلار است و دو دلار با قیمت 11 هزار تومان هم اگر محاسبه کنیم عایدی که به نفع صادر کننده ایجاد می شود حدود 22 هزار تومان است که اگر هزینه های مرتبط کسر شود قطعا در بازار داخل اثر دارد.

وی ادامه داد: بنابراین ما درتصمیمی دیگری در تنظیم بازار مصوب کردیم که کار گروه مرتبط در کمیسیون ماده یک حتما عوارض صادراتی را برقرار کند تا رانت مربوطه حذف شود و همچنین قیمت داخل متاثر از قیمت صادراتی افزایش غیر متعارف پیدا نکند.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع و تنظیم در پایان در پاسخ به اینکه صادرات مرغ هایی که با ارز دولتی برای مصرف داخلی تخصیص شده است منع قانونی ندارد، گفت: در صادرات منعی برای این موضوع نداریم البته کارگروه تنظیم بازار تاکید دارد کالاهایی مثل مرغ، نهاده ها و بخشی از نهادهای تولیدی که با ارز 4 هزار و 200 تومانی است حتما باید این فاصله قیمت در عدد صادراتی محاسبه شود 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    دولت بی کفایت است.دراین آشفته بازار که وسع مردم نمیرسه گوشت بخرندچراصادرات مرغ آزادشد؟مرگ بر مسعول بی کفایت

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه