English

جهرمی دست به کار شد؛

تدبیر وزارت ارتباطات برای جلوگیری از ورود به حاشیه های اخیر دولت

وزارت ارتباطات برای دوری از حاشیه های اطراف دولت پس اعمال جدید تحریم ها بسته جدید را در دست اقدام دارد.

تدبیر وزارت ارتباطات برای جلوگیری از ورود به حاشیه های اخیر دولت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج؛ بعد از ایجاد تحریم های جدید از سوی آمریکا فشار مجلس بر روی دولت بیش از قبل احساس شد به صورتی که در کتر از یک ماه دو وزیر برکنار شدند. امید می رفت که با حضور شخص رییس جمهور در صحن علنی مجلس این فشارها کم شود اما با قانع نشدن نمایندگان گویا نوار استیضاح ها علاقه ای به قطع شدن ندارد.

بر همه روشن است که اکنون حاشیه های زیادی در اطراف دولت وجود دارد و وزیر جوان و باهوش کابینه قصد ندارد مانند دیگر وزرا اسیر این حاشیه ها شود و مانند قسمت های دیگر از بدنه دولت مورد اصابت ترکش های تحریم های مجدد و نوسانات بازار ارز قرار بگیرد.

قطعا یکی از دلایل استیضاح های اخیر نیز عدم بررسی وضعیت فعلی اقتصادی و احتمال فشار بر وزارتخانه ها است که به نظر می رسد با تدبیر جدید جهرمی فشار انتقادها به تیم اقتصادی دولت به وزارت ارتباطات کشیده نخواهد شد.

گویا وزارت ارتباطات پیش بینی این را کرده است که احتمال جهت دهی هجمه ها به سمت وزیر ارتباطات نیز وجود دارد و شاید یکی از دلایل حضور آذری جهرمی در جلسات استیضاح های اخیر همین موضوع بود که ارتباط خود را با نمایندگان مجلس همزمان با همراهی وزرای اخراجی تا لحظه آخر بیشتر کند.

وزارت ارتباطات بسته اجرایی ویژه ای را برای عبور از شرایط جدید، همزمان با خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم های یکجانبه و نوسانات نرخ ارز را در دستور کار خود قرار داده است.

در این بسته اجرایی چالش های پیش رو در پنج محور بررسی و برای هر محور راهکارهایی تهیه شده که پس از تصویب در ستاد اقتصاد مقاومتی عملیاتی می شود.

ورود کالاهای واسطه برای توسعه و نگهداری شبکه، تامین زیرساخت های ارائه خدمات فضایی، ترکیب سهامداری اپراتورهای ارتباطی، جابجایی و انتقال ارز و افزایش قیمت تمام شده محصول و خدمات بخش ICT ناشی از آزاد سازی ارز، پنج محوری هستند که در قالب این بسته اجرایی تهیه و تدوین شده اند.

در ادامه تعدیل نرخ ارز در قراردادهای پیمانکاری، استفاده از ظرفیت بازار سرمایه و بورس برای تغییر ترکیب سهامداری اپراتورهای مخابراتی غیردولتی بر اساس مصوبات و مجوزهای اخیر صادره از نهادهای بالادستی و حمایت همه جانبه از تولید کنندگان کالا و خدمات با کیفیت داخلی، از مهمترین راهکارهای ارائه شده برای تصویب در ستاد اقتصاد مقاومتی در این وزارتخانه است.

گفتنی است این بسته اجرایی با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور، همکاری دستگاه های تابعه و بهره گیری از توان کارشناسی و نخبگان بخش خصوصی حوزه ICT ، تدوین شده است.

نکته جالب توجه در این بسته بخش ترکیب سهامداری اپراتورهای ارتباطی است که باید دید که آیا با این بسته اپراتورهای ایرانسل و رایتل وارد بورس می شوند یا خیر؟

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • آرمین

    باید مشکل کمبود موبایل حل کنن و در کنارش از کارخونه های داخلی مثل جی ال ایکس حمایت کنن

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه