English

چین، هند و امارات سه صادرکننده بزرگ به شرق آفریقا

معاون فنی و بازرگانی کشتیرانی ایران گفت: چین، هند و امارات سه صادرکننده بزرگ به بندر مومباسای کنیا هستند و بیشترین صادرات به این منطقه فرآورده های نفتی، سیمان، چای، قهوه و...است.

چین، هند و امارات سه صادرکننده بزرگ به شرق آفریقا

معاون فنی و بازرگانی کشتیرانی ایران در همایش بزرگ شرق آفریقا با اشاره به اینکه رشد اقتصادی در شرق آفریقا مثبت بوده است، گفت: تجارت در آفریقا از اروپا به سمت آفریقا تغییر کرده است، از طرف دیگر مصرف گرایی در این مناطق رشد یافته و کشور چین حضور گسترده ای در این منطقه داشته است.

ترابی زاده با بیان اینکه بخش عمده ای از رشد اقتصادی این منطقه مربوط به صنعت است، تصریح کرد: چین از سال 2010 حضور فعالی در شرق آفریقا داشته است.

او با تاکید بر اینکه هند نیز در زمینه تجاری نقش فعالی در شرق آفریقا پیدا کرده است، تصریح کرد: واردات و صادرات کانتینری در کشورهای آفریقایی بسیار بالا است که نسبت واردات بیشتر از صادرات است.

او با تاکید بر اینکه برای حرکت به سمت جنوب آفریقا باید از شرق آفریقا عبور کنیم، گفت: درواقع این منطقه دروازه تجارت به آفریقا است، زیرا بخشی از این کشورها به دریا راه ندارند.

ترابی زاده با بیان اینکه حمل و نقل دریایی بازوی تجارت است، گفت: مهمترین بندر شرق آفریقا؛ مومباساو دارالسلام است که جمعیتی 200 میلیون نفری را پوشش می دهند.

معاون فنی و بازرگانی کشتیرانی ایران با تاکید بر اینکه چین، هند و امارات سه صادرکننده بزرگ به بندر مومباسای کنیا هستند، تصریح کرد: بیشترین صادرات به این منطقه فرآورده های نفتی، سیمان، چای، قهوه و...است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه