English

رقیه احمد موسو؛

سهم ۵ درصدی آفریقا در اقتصاد جهان

سفیر کنیا گفت: سهم اقتصاد آفریقا در سال 2017 نزدیک به 5 درصد بوده است و در حال افزایش است.

سهم 5 درصدی آفریقا در اقتصاد جهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، سفیر کنیا در همایش بزرگ شرق آفریقا با اشاره به اینکه کمیسیون های تجاری در کشورهای کنیا و آفریقا وجود دارد، گفت: کنیا، کنگو، اوگاندا، اواندا، تانزانیا، سودان در یک پیمان مشترک در شرق آفریقا همکاری می کنند.

رقیه احمد موسو با بیان اینکه در سال 2019 جمعیت بیشتر به آفریقا خواهیم داشت، افزود: سهم اقتصاد آفریقا در سال 2017 نزدیک به 5 درصد بوده است و در حال افزایش است.

او با تاکید بر کشف نفت و گاز فرصت های جدیدی را به آفریقا ایجاد کرده است، تصریح کرد: کنیا یکی از کشورهای اقتصادی شرق آفریقا است که در زمینه تولیدات چای، قهوه و...سهم بالایی دارد. همچنین در زمینه واردات ماشین الات و وسایل فولادی و حمل و نقلی فعالیت می کنند.

او با تاکید بر اینکه هدفگذاری کنیا برای سال 2030 است، گفت: چشم انداز اقتصاد کنیا روی کشاورزی، گردشگری، مواد غذایی، خدمات مالی و صادرات نفت برنامه ریزی شده است.

سفیر کنیا با تاکید بر اینکه پروژه های زیادی در برنامه های کنیا در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: استراتژی کنیا روی تقویت اقتصاد جهانی است تا بتوانیم در سی سال آینده به جایگاه خود در جهان دست پیدا کنیم. 

او گفت: اوگاندا به عنوان یکی از کشورهای پایه گذار همکاری شرق آسیا در زمینه صادرات ماهی، قهوه و...فعال است و چشم اندازی برای سال 2020 تدوین کرده و تمرکز خود را روی تجارت جهانی قرار داده است. از این رو به دنبال توزیع کالا در مناطقی از جهان برای ایجاد فرصت های سرمایه گذاری است.

سفیر کنیا با اشاره به اقتصاد دیگر کشورهای شرق آفریقا گفت: در کشور تانزانیا به عنوان یکی از ثروتمندترین کشورهای شرق آفریقا هست که بندر بزرگی در اختیار دارد که در زمینه حمل و نقل بین المللی فعال است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه