English

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری کشاورزی؛

هدفگذاری جذب ۹ هزار میلیارد تومان سرمایه صندوق های کشاورزی خوشبینانه است/تشکیل ۱۷ صندوق در سال ۹۷

عبدالکریم رضوی اردکانی گفت: در حال حاضر صندوق های سرمایه گذاری بخش کشاورزی دارای 1600 میلیارد تومان سرمایه دارند و طبق برنامه ششم توسعه باید به 9 هزار میلیارد تومان برسد که به نظر می رسد خوشبینانه است.

هدفگذاری جذب 9 هزار میلیارد تومان سرمایه صندوق های کشاورزی خوشبینانه است/تشکیل 17 صندوق در سال 97

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی 6 بهمن در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن اشاره به اینکه مردم نقش مهمی در سازندگی دارند، از این رو نهادهای مرتبط با این بخش باید مردمی تشکیل شوند، گفت: حوزه کشاورزی مردمی ترین بخش از اقتصاد است و چون امنیت غذایی را به عهده دارد و بخش مهمی از اشتغال کشور مربوط به این حوزه است نهادها باید با تکیه بر مردم فعالیت های این بخش را پیش ببرند.

عبدالکریم رضوی اردکانی در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری موج درباره اینکه سرمایه گذاری هنوز یکی از مشکلات تولید در بخش کشاورزی است، گفت: امروز 127 صندوق در بخش کشاورزی کشور فعال هستند که 1600 میلیارد تومان سرمایه دارند و این نشان دهنده اعتماد گسترده مردمی بوده است، در این سال ها با وجود اینکه صندوق های زیادی وجود دارد اما در ابتدای راه هستیم چون برخی صندوق ها مثلا در همدان در ابتدا با 50 میلیون تومان سرمایه شروع به کار کرده اند و از طرف دیگر سرمایه صندوق ها تا پایان برنامه ششم توسعه باید به 9 هزار میلیارد تومان برسد که هنوز فاصله زیاد وجود دارد که به نظر می رسد خوشبینانه است.

او با بیان اینکه سهم مردم در صندوق های سرمایه گذاری بخش کشاورزی 45 درصد در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: طبق قانون دولت 55 درصد سرمایه صندوق ها را باید تامین کند، اما در برخی صندوق ها تنها 30 درصد سرمایه از سوی دولت تامین شده است.

او با بیان اینکه صندوق ها امروز شبه بانک هستند، تصریح کرد: این صندوق ها علاوه بر تجمیع منابع مالی هستند، طبق قانون در موضوعات دیگر ورود کرده اند و این ظرفیتی است که توسط مردم ایجاد شده تا به سمت طرح های توسعه ای حرکت کنیم و این یک ساختاری از جنس مردم است.

رضوی اردکانی با بیان اینکه در بخش باید ظرفیت سازی شود، گفت: طبق مجوز مجلس شورای اسلامی، شورای برنامه ریزی استانی باید 5 درصد از منابع استانی به صندوق های سرمایه گذاری بخش کشاورزی ذخیره شود و همین موضوع باعث جذب 160 میلیارد تومان از محل این منابع در سال گذشته شد.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی با اشاره به کارکردهای صندوق ها، تصریح کرد: یکی از برنامه های ما تکمیل زنجیره تولید در بخش کشاورزی است و در تامین نهادها ورود کنیم. از این رو شرکت ملی و بازرگانی برای تامین نهادها تشکیل می دهیم و در استان ها نیز شرکت های به عنوان خدمات کشاورزی تشکیل خواهد شد.

رضوی اردکانی با بیان اینکه 58 صندوق سرمایه گذاری داستانی وجود دارد، اظهار کرد: همچنین 18 صندوق سرمایه گذاری تخصصی محصولی و 19 صندوق برای فعالیت زنان و عشایر وجود دارد.

او با بیان اینکه 9950 میلیارد تومان تا پایان آذر صندوق ها تسهیلات داده اند، افزود: در سال 97 این صندوق ها 1300 میلیارد تومان به بخش کشاورزی داده اند که 32 درصد به بخش زراعت و باغ‌ها، 27 درصد دام، 7 درصد در بخش عشایر و 6 درصد در بخش صنعت تخصیص یافته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه