English

رئیس اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج؛

دولت اجازه استفاده از ارز صادراتی با ثبت در سامانه نیما را بدهد

مسعود خوانساری گفت: دولت باید اجازه دهد تا واردکننده ها و صادرکننده ها برای استفاده از ارز صادراتی تنها با ثبت در سامانه نیما توافق ها را انجام دهند نیاز به ورود ارز به سامانه نیما نباشد.

دولت اجازه استفاده از ارز صادراتی با ثبت در سامانه نیما را بدهد

رئیس اتاق  بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، با اشاره به اینکه تصمیم های دولت در سال جدید برای مدیریت ورود ارز صادراتی نقش مهمی در افزایش ورود ارز به کشور و سامانه نیما داشته است، گفت: در حال حاضر این تصمیم نواقصی دارد که باید اصلاح شود، اما به طور کلی با تعاملاتی که برای استفاده از ارز صادراتی با همکاری بین واردکننده ها و صادرکننده ها در نظر گرفته شد، میزان ورود ارز به کشوردر سال جاری افزایش یافته است.

مسعود خوانساری با بیان اینکه دولت باید اصلاحاتی در زمینه سیاست های ارز صادراتی جدید انجام دهد، افزود: دولت باید اجازه دهد تا بین واردکننده ها و صادرکننده ها برای استفاده از ارز صادراتی به طور مستقیم و تنها با ثبت در سامانه نیما معاملات انجام شود، اما اینکه دولت اصرار کند حتما ارز وارد سامانه نیما شود و بعد واردکننده ها از آن استفاده کنند نوعی محدودیت به حساب می آید.

او با تاکید بر اینکه دولت هنوز سقف های تعیین شده برای ارز صادراتی را حفظ کرده است، تصریح کرد: سیاست ها باید در راستای تسهیل فرایند صادرات در کشور باشد.

به گزارش خبرگزاری موج، دولت در یکسال گذشته سیاست های متفاوتی را در قبال ورود ارز صادراتی اعمال کرده است، به طوری که در یک مقطع زمانی  شرکت ها تنها باید بر مبنای گروه بندی کالایی که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شده بود عمل می کردند و مجاز به واردات گروه کالایی سوم بودند که با سیاستگذاری های جدید این محدودیت برداشته شده است. از طرف دیگر واردکننده ها و صادرکننده ها می تواند برای واردات محصول پس از اینکه ارز به سامانه نیما منتقل شد توافق کنند، پیش از این  واردکننده ها تنها پس از تعیین قیمت ارز در سامانه نیما می توانستند از طریق سمانه ارز مورد نیاز خود را تامین کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه