English

رضا رحمانی؛

همانطور که جوانان ایران پهپاد ساختند، خودرو نیز می سازند

وزیر صنعت گفت: فناوری و صادرات دو بال تولید است، باید روی فناوری و خودکفایی واحدهای بزرگ تاکید کنیم تا مشکلات حل شود. از طرف دیگر باید توجه داشت که ما با همین جوانان پهپاد ساختیم که می تواند در تولید خودرو نیز انجام شود.

همانطور که جوانان ایران پهپاد ساختند، خودرو نیز می سازند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاحیه نمایشگاه فرصت های ساخت داخل که از 27 تا 30 تیر برگزار می شود، گفت: هدف برگزاری نمایشگاه نیست، بلکه آغاز یک راه است.

رضا رحمانی با بیان اینکه همایش روسای دانشگاه و نمایشگاه فرصت های ساخت داخل در امتداد هم در راستای دستیابی به اهداف برگزار شده اند، افزود: ایران دارای بازاری 80 میلیونی است که مصرف بالایی نیز دارد. از طرف دیگر به منابع طبیعی و انسانی قابل توجهی دسترسی داریم که باید از آن ها بهره مند شویم.

او با تاکید بر اینکه رونق تولید در رفع مشکلات بیکاری، معیشت و...موثر است، تصریح کرد: تولید اگر افزایش پیدا کند درآمد مالیاتی افزایش می یابد، صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی فعال می شوند و نیروی انسانی بیشتری بکار گرفته می شود، از این رو صنعت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

او با تاکید بر اینکه جوانانی در شهرستان دیدم که در تولید قطعات خودرو و لوازم خانگی اختراعاتی کرده بودند که همین امروز به تولید آن نیاز داریم، تصریح کرد: من به این جوانان گفتم که به تهران بیاید و من خودروسازان را مجبور می کنم با شما همکاری کنند، ما باید از این فرصت ها استفاده کنیم.

او با تاکید بر اینکه بیکاری روندی صعودی دارد، تصریح کرد: فناوری و صادرات دو بال تولید است، باید روی فناوری و خودکفایی واحدهای بزرگ تاکید کنیم تا مشکلات حل شود. از طرف دیگر  باید توجه داشت که ما با همین جوانان پهپاد ساختیم که می تواند در تولید خودرو و پهپاد نیز انجام شود.

رحمانی با اشاره به اینکه جوانان باید به راحتی بتوانند مدیران را ببینند، تصریح کرد: این نمایشگاه آغاز راهی برای تغییر نگرش ها باید باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه