English

رییس جشنواره ملی صنعت چاپ:

تا پایان سال کاغذ داریم/دغدغه صنعت چاپ تامین مواد اولیه است

ایرج استاد علینقی گفت: در حال حاضر کاغذ برای تامین نیاز کشور تا پایان سال وجود دارد، اما مواد اولیه برای صنعت چاپ تنها برای نیاز چند ماه موجود است.

تا پایان سال کاغذ داریم/دغدغه صنعت چاپ تامین مواد اولیه است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، رییس جشنواره ملی صنعت چاپ ایران در نشست امروز در اتاق بازرگانی با اشاره به 11 شهریور بزرگداشت روز ملی صنعت چاپ است گفت: وضعیت چاپ برای 3 ماه بدون نیاز به واردات می تواند به فعالیت خود ادامه دهد و در بخش کاغذ و مقوا محصولات موجود در کشور تا آخر سال نیاز را تامین می کند.

او با بیان اینکه اگر توان خرید ماشین آلات به روز داشته باشیم قابلیت این صنعت به اندازه بازار جهانی است افزود: در این صنعت بیشتر تکنیک اهمیت دارد، این درحالی است که در ایران کارکنان چاپخانه ها به دلیل استفاده از ماشین آلات فرسوده انگشتشان را از دست می دهند.

علینقی با بیان اینکه تعزیرات با احتکار کاغذ مقابله خواهد کرد گفت: درباره نحوه توزیع کاغذهای دپو شده که شناسایی شده اند با تعاونی ها هماهنگی شده است و اتحادیه در جریان نیست.

مشکل مواد اولیه در صنعت چاپ

رییس اتحادیه لیتوگرافی با بیان اینکه در حال حاضر برای واردات بیشتر در زمینه مواد مصرفی مشکل داریم گفت: به اندازه کافی تجهیزات به روز در صنعت چاپ وجود دارد نوسانات ارز تاثیری در بخش ماشین آلات وجود نداشته و بیشتر روی واردات مواد اولیه تاثیر گذاشته که قرار است باهماهنگی اتحادیه های لیتوگرافی و صنعت چاپ برای واردات مواد اولیه ارز 4200تومانی اختصاص یابد. 

احمد ابوالحسنی با تاکید بر اینکه به دنبال راه اندازی دانشگاه صنعت چاپ هستیم تصریح کرد: در صنعت چاپ کاغذ دغدغه نیست، اما در مواد مصرفی مشکل داریم، به طوری که برخی صنایع بسته بندی بیکار هستند.

امروزه هیچ صنعتی بدون چاپ و بسته بندی نمی تواند خود را عرضه کند. حال با توجه به اینکه امسال به نام حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده رفع خلأ ها و مشکلات صنعت چاپ از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از این روز 11 شهریور جشنواره صنعت چاپ با حضور وزیر ارشاد و مسئولان بخش صنعت در تالار وحدت برگزار و برترین های صنعت چاپ معرفی خواهند شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی