English

منصور غلامی خبر داد؛

اجرای ۹۵۲ میلیارد تومان پروژه پژوهشی در دانشگاه ها

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: 952 میلیارد تومان سرمایه توافق نامه دانشگاه ها برای انجام تحقیقات است، زیرا توسعه فناوری و انتقال آن به بخش صنعت فرصت های مناسبی ایجاد خواهد کرد که به توسعه اشتغال نیز ختم می شود.

اجرای 952 میلیارد تومان پروژه پژوهشی در دانشگاه ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، منصور غلامی وزیر علوم، در مراسم افتتاحیه نمایشگاه فرصت های ساخت داخل که از 27 تیر تا 30 برگزار می شود، گفت: بخش معدن به دلیل اینکه منابع ارزشمندی در اختیار دارد بسیار باید مورد توجه قرار گیرد، همچنین بخش بسیار تاثیر گذار تولید و صنعت برای حضور در بازارهای جهانی نیازمند توجه است.

منصور غلامی با بیان اینکه وزارت علوم در بخش پژوهشی آماده همکاری است، افزود: در شرایط فعلی فرصت ویژه ای  محدودیت های تحریمی ایجاد کرده و ما باید این فرصت را برای توسعه صنایع داخلی غنیمت بدانیم.

وی با تاکید بر اینکه شرایط تحریمی ممکن است به نقاط آسیب پذیر بیشتر فشار بیارد که باید به آن توجه کنیم، تصریح کرد: به طور قطع نیروی انسانی ارزشمند می تواند در بهبود توانمندی ها موثر باشد و هماهنگی همه بخش ها کمک می کند خروجی فارغ التحصیلان بهبود یابد.

غلامی با تاکید بر اینکه 4 میلیون دانشجو در کشور داریم، تصریح کرد: بیش از 13 هزار آزمایشگاه در کشور داریم که می توانند در راستای توانمندی خود به واحدهای تولیدی کمک کنند. همچنین 6 هزار واحد فناوری در پارک های علم و فناوری داریم که می توانند برای توسعه صنایع کمک کنند.

وزیر علوم با تاکید بر اینکه 952 میلیارد تومان سرمایه توافق نامه دانشگاه ها برای انجام تحقیقات است، تصریح کرد: توسعه فناوری و انتقال آن به بخش صنعت فرصت های مناسبی ایجاد خواهد کرد که به توسعه اشتغال نیز ختم می شود.

غلامی با اشاره به اینکه تحقیقات تجهیزات استخراج نفت با وزارت نفت در حال انجام است، گفت: در بخش خودرو، پهباد، ماهواره ها و...نیز تحقیقاتی در دانشگاه ها در حال انجام است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه