English

مجیدرضا حریری در گفتگو با موج؛

بازرگانان و تولیدکننده هایی که ناله می کنند امروز نسبت به ۵ سال پیش پولدارتر شده اند

عضو اتاق ایران و چین گفت: بازرگان و تولیدکننده های که دارند ناله سر می دهند امروز نسبت به 5 سال پیش با همین شرایط پولدارتر شده اند، بنابراین تنها مردم عادی در یکسال گذشته زیر فشار بوده و هستند.

بازرگانان و تولیدکننده هایی که ناله می کنند امروز نسبت به 5 سال پیش  پولدارتر شده اند

عضو اتاق ایران و چین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج، با اشاره به اینکه محدودیت و ممنوعیت بر واردات باید تابع تصمیم های بلند مدت باشد و کشور در یکسال اخیر در نتیجه فشارهای بیرونی یا اتفاقات داخلی سیاست های اقتصادی کشور را تعیین کرد، از این رو سیاست گذاری های یکسال اخیر عکس العملی بود و تاثیرات منفی بر اقتصاد داشت.

مجیدرضا حریری با بیان اینکه مدیریت جدید بانک مرکزی بیشترین سیاست گذاری را در اقتصاد کشور در چند سال اخیر داشته است، افزود: سایر بخش ها اقتصادی دولت نقش چندانی در سیاست گذاری ها نداشته اند، زیرا در بازار قیمت یک محصول مانند گوشت مرغ تغییر کرده و صادرات آن آزاد یا محدود شده و به نظر می رسد این سیاست های متاثر از نوسانات نرخ ارز بود و این روند در سال 98 نیز ادامه خواهد داشت.

او با تاکید بر اینکه تا چندسال پیش سازمان توسعه و تجارت در واردات و صادرات سیاست گذاری می کرد، اظهار کرد: امروز سازمان توسعه و تجارت کمترین دخالت را در سیاست گذاری واردات و صادرات دارد و الان مشخص نیست چه کسی در این زمینه سیاست گذاری می کند.

عضو اتاق ایران و چین با بیان اینکه در سال های گذشته اقتصاد ایران یک اقتصاد رانتی و نفتی بود، گفت: از طرف دیگر اقتصاد ایران در یکسال گذشته متاثر از سیاست بوده است، از این رو مباحث اقتصادی در کشور و در بازار نقش چندانی ندارد.

حریری تصریح کرد: آن  بازرگان و تولیدکننده های که دارند ناله سرمی دهند امروز نسبت به 5 سال پیش با همین شرایط پولدارتر شده اند، بنابراین تنها مردم عادی در یکسال گذشته زیر فشار بوده و هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در یکسال گذشته دولت با اعمال محدودیت برای واردات نزدیک به 4 هزار قلم کالا و محودودیت برای واردات ارز صادراتی و اعمال سیاست های برای انتقال ان به سامانه نیما باعث شد بسیاری از بازارگانان و تولیدکننده ها نسبت به شرایط اعتراض داشته باششند، اما در همین شرایط افرادی بودند که از ارز 4200 تومانی استفاده کردند و محصولات وارداتی را با نرخ ازاد به بازار عرضه کردند و همین مسئله باعث فشار اقتضصادی بر مردم شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه