English

تیموری خبر داد؛

کشف بیش از ۴۰۰۰ دستگاه استخراج کننده بیت کوین در استان تهران

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران گفت: در شهرهای استان تهران به استثنای تهران بزرگ، ۸۱ واحد تولید بیت کوین با تعداد ۴۴۱۳ دستگاه ماینر شناسایی و ضمن قطع برق آن‌ها از ادامه فعالیتشان جلوگیری شده و بهای انرژی مصرفی آنها با تعرفه تجاری محاسبه و دریافت شد.

کشف بیش از ۴۰۰۰ دستگاه استخراج کننده بیت کوین در استان تهران

به گزارش خبرگزاری موج، حاجی رضا تیموری ،  مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران با اشاره به خلأ قانونی برای ادامه فعالیت تولیدکنندگان ارزهای دیجیتال و مشخص نبودن نوع تعرفه برق مصرفی آنها اظهار کرد: این فناوری از یک سال پیش در ایران شایع شده و به‌دلیل ارزان بودن بهای انرژی برق در کشور به سرعت در حال توسعه است، اما با توجه به نبود قانون مشخص در خصوص بهای تعرفه برق تولیدکنندگان بیت کوین، در اماکنی همچون مدارس، مساجد، مزارع کشاورزی و صنایعی که تعطیل شده‌اند، تولیدکنندگان ارزهای دیجیتال مجاز به فعالیت نیستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران با بیان اینکه تولید هر بیت کوین در حدود ۷۲ هزار کیلووات ساعت برق مصرف می‌کند، افزود: اگر مصرف برق هر مشترک خانگی به‌طور متوسط ماهیانه ۲۰۰ کیلووات ساعت باشد، در سال نزدیک به ۲۴۰۰ کیلووات ساعت برق مصرف می‌کند، در نتیجه تولید یک بیت کوین با ۷۲ هزار کیلووات ساعت با مصرف برق ۳۰ مشترک خانگی برابری می‌کند.

وی تصریح کرد: در شهرهای استان تهران به استثنای تهران بزرگ، ۸۱ واحد تولید بیت کوین با تعداد ۴۴۱۳ دستگاه ماینر شناسایی و ضمن قطع برق آن‌ها از ادامه فعالیتشان جلوگیری شده و بهای انرژی مصرفی آنها با تعرفه تجاری محاسبه و دریافت شد.

تیموری به پیگیری‌ها برای برطرف شدن این مسئله اشاره و خاطرنشان کرد: طرحی در هیأت دولت در دست بررسی است تا پس از بررسی‌های لازم توسط کمیسیون‌های تخصصی، بهای برق مصرفی تولیدکنندگان ارزهای دیجیتال مشخص و به وزارت نیرو ابلاغ شود و پس از رفع خلأهای قانونی، تولیدکنندگان رمزارزها می‌توانند مانند سایر متقاضیان درخواست انشعاب برق کرده و به‌عنوان مشترک از انرژی برق با تعرفه مشخص شده استفاده کنند.

وی با تاکید بر رعایت الگوی صحیح مصرف برق به‌ویژه در زمان اوج مصرف در تابستان گفت: بی‌تردید در صورت قانونی شدن این موضوع رعایت مدیریت مصرف برق همچون سایر مشترکان برای تولیدکنندگان ارزهای دیجیتال ضروری است، زیرا تأمین برق مردم در دوره اوج مصرف نباید با مخاطره مواجه شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی