English

بهروز مرادی؛

۲ پروژه برق آبی تا پایان سال بهره برداری می شود/فاینانس خارجی در پروژه های سد بکار رفته است

رئیس هیئت مدیره شرکت آب و نیروی وزارت نیرو گفت: در بخش آب و خاک ۶۱ طرح و ۱۳۰ پروژه و در ۱۲ استان کشور در حال اجراست که اکثرا 70 درصد عملیات سدها پیشرفت داشته است.

2 پروژه برق آبی تا پایان سال بهره برداری می شود/فاینانس خارجی در پروژه های سد بکار رفته است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، مدیرعامل توسعه منابع آب و نیروی ایران در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه نیروگاه برق آبی سردشت به زودی وارد مدار می شود، گفت: در حال حاضر با اتمام عملیات خط انتقال برق، یکی از پیش نیازهای راه اندازی نیروگاه سد سردشت به بهره برداری رسیده است

بهروز مرادی با بیان اینکه ظرفیت نصب نیروگاه برق آبی سردشت 150 مگاوات بوده و توان تولید 421 مگاوات در سال دارد و تا پایان تیرماه به چرخه تولید وارد می شود.

او با بیان اینکه عملیات اجرایی سد سرنی و تصفیه خانه استان هرمزگان که در شرایط تحریم از اعتبارات بانک توسعه اسلامی تامین مالی می شود رو به پایان است.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب و نیرو در خصوص دیگر اقدامات انجام گرفته بیان کرد: از ابتدای سال جاری بهره برداری و افتتاح طرح های توسعه منابع آب و خاک در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفته، این طرح ها که در قالب ۶۱ طرح و ۱۳۰ پروژه و در ۱۲ استان کشور در حال اجراست چشم انداز مناسبی را برای توسعه اقتصادی ایجاد کرده و نقش مهمی در ارتقای معیشت و فقرزدایی، تأمین آب شرب و صنعت، بهبود استانداردهای زندگی مردم و توزیع درآمد مناسب ایفا خواهد داشت.

او با تاکید بر اینکه در راستای اجرایی شدن اولین گام این بخش، طرح های شرکت آب و نیرو در این حوزه، شامل تونل نوسود و قطعه اول سامانه گرمسیری، سد از گله، سد و نیروگاه داریان، سد هیر وی در استان کرمانشاه و سد سردشت و تصفیه خانه های مربوطه در استان آذربایجان غربی در ابتدای سال جاری همگی توسط ریاست  جمهوری به بهره برداری رسیدند. همچنین بهره برداری از خط ۲۳۰ کیلوولت دو مداره سیمره آبدانان، به دهلران، آمادگی جهت بهره برداری از پل سه بلوطک، تعمیر اساسی واحد دوم نیروگاه لوارک، اخذ مجوز شورای اقتصاد برای طرح های بختیاری، چمشیر، خرسان ۳، تلمبه ذخیر های رودبار و نیز گشایش اعتبار اسنادی افزایش ۲۵ درصد طرح چمشیر(تا پایان سال آبگیری می شود) از دیگر اقدامات شرکت آب و نیرو است.

 مرادی در ادامه با اشاره به اینکه در آستانه ورود به نهمین سال بهره برداری از طرح گتوند هستیم اظهار کرد: خوشبختانه در تمامی سال های پس از آبگیری سد گتوند، میزان کشت محصولات کشاورزی در تمامی اراضی آبیاری شده از محل این سد رشد داشته که نشان از مکان یابی مناسب این طرح بزرگ ملی است.

او درباره تبخیر آب پشت سدها گفت: تبخیر در سدهای استان خوزستان که بیشترین تبخیر را داشته اند بین 4 تا 7 درصد بوده است، اما سدهای فلان مرکزی بین 15 تا 20 درصد است که پروژه های مطالعاتی برای کاهش تبخیر آب در دست اجرا است. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه