English

سیاست اقتصادی دولت بهره برداری از مزیت های مناطق آزاد باشد

یک عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: استفاده از مزیت های اقتصادی مناطق آزاد مهم‌ترین سیاستی است که دولت می تواند در راستای بهره گیری از ظرفیت های این مناطق استفاده کند.

سیاست اقتصادی دولت بهره برداری از مزیت های مناطق آزاد باشد

یک عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه در شرایط تحریمی باید ضمن اینکه باردیگر ظرفیت های اقتصادی کشور را مورد ارزیابی قرار دهیم گفت: در حال حاضر استفاده از مزیت های اقتصادی مناطق آزاد مهم‌ترین سیاستی است که دولت می تواند در راستای بهره گیری از ظرفیت های این مناطق استفاده کند و به نوعی به سیاست افزایش صادرات کالاهای غیر نفتی بپردازد.

عباس آرگون با بیان اینکه در حال حاضر رکود اقتصادی چالش های زیادی را برای واحدهای تولیدی به وجود آورده است، افزود: کاهش تقاضا در نتیجه کاهش ارزش پول ملی و ناتوانی مصرف کننده ها باعث شده بسیاری از واحدهای تولیدی با کمبود تقاضا روبرو شوند، در چنین شرایطی توسعه بازارهای خارجی می تواند زمینه بازگشت این واحدها به ظرفیت بالاتر را فراهم کند.

او با بیان اینکه مناطق آزاد دسترسی بیشتر به بازارهای کشورهای همسایه دارند، تصریح کرد: در حال حاضر فعالیت های واحدهای تولیدی در مناطق آزاد باید با رویکرد صادرات باشد تا بتوانند ارز آوری برای کشور داشته باشند. از طرف دیگر این مناطق با توسعه فعالیت های خود را بازارهای همسایه می توانند زمینه حضور سرمایه گذاران بیشتری در مناطق آزاد را فراهم کنند. چراکه یک سرمایه گذار در گام نخست به بازار مصرف نگاه می کند و در صورتی که تقاضای مناسبی وجود داشته باشد و تضمینی برای صادرات و فروش محصول داشته باشد، به طور قطع در این شرایط نیز وارد عرصه تولید می شود در غیر این صورت آغاز فعالیت اقتصادی جدید با چالش های زیادی همراه است که بسیاری از فعالان اقتصادی از آن خودداری می کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه