English

۱٫۵ میلیون هکتار اراضی کشاورزی به سیستم های آبیاری تحت فشار مجهز شد

بیش از یک میلیون و ۵۱۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی کشور از آغاز طرح تا اردیبهشت امسال به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده اند.

۱٫۵ میلیون هکتار اراضی کشاورزی به سیستم های آبیاری تحت فشار مجهز شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، معاونت آب و خاک وزارتخانه سطح اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار در فروردین و اردیبهشت امسال را ۵۱۰۴ هکتار عنوان کرد.

طرح سیستم آبیاری تحت فشار در سال گذشته در ۹۱ هزار و ۸۰۷ هکتار اراضی کشاورزی به اجرا در آمد. بنابراین گزارش، شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی از ابتدای طرح تا اردیبهشت امسال در ۸۲۶ هزار و ۴۳۲ هکتار اراضی احداثشده و از این سطح ۱۱ هزار و ۵۲۴ هکتار مربوط به دوماهه نخست امسال است. سطح عملیات تجهیز، تسطیح و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی نیز از آغاز اجرای این طرح تا اردیبهشت سال جاری به بیش از دو میلیون و ۶۲۳ هزار هکتار رسیده که از این سطح، بیش از ۵ هزار هکتار در دو ماهه نخست سال ۹۵ اجرا شده است. کل عملیات زهکشی زیر زمینی نیز در سطح ۳۳۶ هزار و ۵۶۵ هکتار اراضی کشاورزی انجام شده که ۲۸۸۰ هکتار آن به ماه های فروردین و اردیبهشت امسال مربوط می شود. این گزارش می افزاید: کل سطح عملیات تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری و سنتی ۷۵۴ هزار و ۹۲۷ هکتار می باشد که بیشترین سطح عملیات در اراضی سنتی به میزان ۳۳۶ هزار و ۵۶۵ هکتار اجرا شده است. از دیگر اقدام های معاونت آب و خاک، احداثو بهسازی کانال های آبیاری عمومی در اراضی کشاورزی است و طبق گزارش ها از آغاز اجرای طرح تا اردیبهشت سال جاری این کانال های آبیاری در ۱۰۳ هزار و ۸۸۴ هکتار اراضی، احداثو بهسازی شده اند که ۱۰۲۰ هکتار آن به دو ماهه نخست امسال اختصاص دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه