English

آلبرت بغزیان در گفتگو با خبرگزاری موج؛

راه های جبران کمبودهای تحریمی با حمایت مناطق آزاد

یک اقتصاددان گفت: در شرایطی که محدودیت های تحریم تولید و صادرات را کوچک می‌کند تنها راه تسهیل در قوانین و مقررات داخلی و کمک به واحدهای تولید مناطق آزاد و ... برای جبران کاهش سرمایه در گردش است.

راه های جبران کمبودهای تحریمی با حمایت مناطق آزاد

یک اقتصاددان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با تأکید بر اینکه مناطق آزاد با رویکرد تولید صادرات محور می تواند در مسیر سیاست های اقتصادی کشور حرکت کنند، گفت: به طور قطع وقتی یک اقتصاد می تواند رشد کند که بتواند در تولید موفق عمل کند و در بازارهای داخلی بر رقبای خارجی غلبه کند و صادرات موفقی در بازارهای خارجی داشته باشد، از این رو سیاست های که در راستای تقویت تولید در مناطق آزاد بکار گرفته می‌شود می تواند گام مؤثری در این زمینه باشد.

آلبرت بغزیان با بیان اینکه در کشور قوانین و مقررات زیادی وجود دارد، اما در برخی موارد به درستی اجرا نمی شوند، افزود: اگر همه سیاست ها و دستورالعمل های که پیش از این تدوین شده اند به درستی اجرا می شود و بر اساس برنامه های اقتصادی حرکت می کردیم امروز بسیاری از این مشکلات کنونی وجود نداشت، از این رو اگر به دنبال تقویت اقتصاد از طریق ظرفیت ها و پتانسیل های کشور از جمله مناطق آزاد هستیم باید جراحی اساسی در اقتصاد کشور انجام شود و ساختارهای آسیب زا اصلاح شوند.

او با تأکید بر اینکه مهم‌ترین فاکتور برای رشد اقتصاد داشتن تولید و بازار صادراتی است، تصریح کرد: وقتی که تولید در مناطق آزاد کشور اقتصادی است و می تواند به بازارهای همسایه به راحتی دسترسی پیدا کند یعنی فرصتی برای رشد اقتصادی. از این رو چرا نباید از این ظرفیت ها به‌درستی استفاده کرد.

بغزیان با تأکید بر اینکه در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی مبادلات بانکی و واردات و صادرات محدود می شود، اظهار کرد: در شرایطی که این محدودیت ها تولید و صادرات را کوچک می‌کند تنها راه تسهیل در قوانین و مقررات داخلی و کمک به واحدهای تولید برای جبران کاهش سرمایه در گردش است، البته در چنین شرایطی بخشی از اقتصاد دچار رانت می شود که دولت باید با این بخش مبارزه کند و فضای یکسانی را برای بخش خصوصی و دولتی فراهم کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه