English

مجتبی اسدی در گفتگو با خبرگزاری موج مطرح کرد

افزایش چند برابری تقاضای سرمایه گذاری در مناطق آزاد نسبت به گذشته

مدیر صنایع منطقه آزاد چابهارگفت: در چند سال گذشته در مناطق آزاد به اندازه 15 سال اخیر تقاضا برای سرمایه گذاری انجام شده و این مسائله ناشی از صرفه اقتصادی تولید در نسبت به سرزمین اصلی است.

افزایش چند برابری تقاضای سرمایه گذاری در مناطق آزاد نسبت به گذشته

مدیر صنایع منطقه آزاد چابهار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه در قانون برای تولید ورود مواد اولیه و مؤلفه های تولید با هزینه صفر در نظر گرفته شده و تا بیست سال از معافیت مالیاتی بهره مند هستند، گفت: نیروی انسانی و انرژی در مناطق آزاد همانند سرزمین اصلی است و برخی دیگر از مؤلفه های تولید همچون حمل و نقل با تخفیف همراه است برای نمونه در منطقه آزاد چابهار حمل و نقل دریایی تا 60 درصد تخفیف دارد. از این رو می توان گفت در مناطق آزاد قیمت تمام شده پایین تر است و نسبت به کالاهای صددرصد ساخته شده وارداتی صرفه اقتصادی بالاتری دارد.

مجتبی اسدی با بیان اینکه تقویت تولید در مناطق آزاد علاوه بر ایجاد اشتغال، ارزش افزوده‌ای نیز برای کشور به همراه دارد، افزود: در یک سال گذشته در حوزه سرمایه گذاری مناطق آزاد مورد توجه بخش خصوصی قرار داشته است، به طوری که می توان گفت در چند سال گذشته در مناطق آزاد به اندازه 15 سال اخیر تقاضا برای سرمایه‌گذاری انجام شده و این مسائله ناشی از صرفه اقتصادی تولید در نسبت به سرزمین اصلی است.

او با بیان اینکه ایجاد مزیت های اقتصادی در مناطق آزاد باعث شده بسیاری از واردکننده ها به دنبال مونتاژ همان قطعات در مناطق آزاد بروند، تصریح کرد: در سال های گذشته بسیاری از تجار وارد واحدهای تولیدی در مناطق آزاد ایجاد کرده اند تا بتوانند به جای واردات کالا، قطعات وارد کنند و با ایجاد ارزش‌افزوده همان محصول را به سرزمین اصلی صادر کنند و این مسئله باعث شده فعالیت تجاری که تنها چند شغل ایجاد می‌کرد امروز به اشتغال‌زایی ده‌ها نفر منجر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، مناطق آزاد به دلیل معافیت‌های تعرفه‌ای و مالیاتی مزیت بالاتری برای تولیدکننده‌ها دارد و این موضوع در شرایطی که کشور با تحریم مواجه شده و هزینه‌های جدیدی به اقتصاد مولد تحمیل شده انتقال واحدهای تولید از سرزمین اصلی به مناطق آزاد توجیه اقتصادی بالاتری پیدا کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه