English

جواد کشلی در گفتگو با خبرگزاری موج؛

عوارض مناطق آزاد کمتر از واردات سرزمین اصلی است

مدیر جذب سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش گفت: عوارض واردات کالا به سرزمین اصلی از مناطق آزاد برابر با میزان ارزش افزوده است که به وسیله کمیته ای در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد ارزیابی و تعیین می شود که نسبت به عوارض واردات مستقیم کالا کمتر است. از این رو می توان گفت سرمایه گذاران در مناطق آزاد با مزیت های بالاتری نسبت به سرزمین اصلی برخودار هستند.

عوارض مناطق آزاد کمتر از واردات سرزمین اصلی است

مدیر جذب سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه منطقه آزاد ظرفیت بالایی در زمان تحریم های اقتصادی دارند، گفت: با توجه به ظرفیت های قانونی معافیت مالیاتی و تأمین مواد اولیه و ماشین‌آلات برای کارخانه‌ها از طریق مناطق زمینه سرمایه گذاری برای مناطق آزاد بیشتر از سرزمین اصلی است.

جواد کشلی با بیان اینکه تأمین مواد اولیه بدون پرداخت عوارض و صادرات از دیگر فاکتورهای جذاب سرمایه گذاری در مناطق آزاد است، افزود: عوارض واردات کالا به سرزمین اصلی از مناطق آزاد برابر با میزان ارزش افزوده است که به وسیله کمیته ای در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد ارزیابی و تعیین می شود که نسبت به عوارض واردات مستقیم کالا کمتر است. از این رو می توان گفت سرمایه گذاران در مناطق آزاد با مزیت های بالاتری نسبت به سرزمین اصلی برخودار هستند و همین مسئله برای سرمایه گذاران خارجی نیز صادق است و با تضمین های که دولت برای آن ها تأمین می کند می توانند از تمام ظرفیت ها و معافیت ها بهره مند شوند.

او با تأکید بر اینکه محدودیت های تحریمی بر تمام اقتصاد کشور آسیب وارد کرده است، افزود: با وجود همه فشارهای اقتصادی سرمایه گذاری در مناطق آزاد از محدودیت های کمتری نسبت به سرزمین اصلی روبرو هست، به طوری که میزان جذب سرمایه گذاری خارجی مناطق آزاد این موضوع را تایید می کند، برای نمونه در سال 97 تنها منطقه آزاد انزلی 57 میلیون دلار جذب کرد که در بخری مناطق سرزمین اصلی محدودیت ها مانع از جذب ورود سرمایه های خارجی شده بود، البته در مناطق آزاد ظرفیت جذب سرمایه بیشتر بوده که تحت تأثیر تحریم ها نیز قرار گرفته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه