English

یک کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرگزاری موج مطرح کرد؛

کاهش ریسک تولید در مناطق آزاد با نفوذ در بازارهای مجاور

رضا سیف الهی گفت: افزایش هماهنگی بین میزان عرضه و تقاضا باعث کاهش ریسک در فعالیت واحدهای تولیدی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی می شود، از این رو توسعه نفوذ در بازارهای مجاور می تواند در شکل‌گیری اقتصاد رقابتی مؤثر بوده و از طرف دیگر توسعه روابط با کشورهای همسایه باعث افزایش درآمدهای حاصل از گردشگری در این مناطق نیز می شود.

 کاهش ریسک تولید در مناطق آزاد با نفوذ در بازارهای مجاور

یک کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرگزاری موج با اشاره به اینکه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با پشتوانه علمی و عملی می توانند فرصت های شغلی مناسبی به همراه داشته باشند، گفت:  مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نه تنها می توانند نرخ اشتغال را در منطقه خود بالا ببرند در کاهش نرخ بیکاری محدوده های همجوار نیز نقش موثری دارند، چراکه با استقرار شرکت های صنعتی و خدماتی در این مناطق، فعالیت های جانبی نیز شکل می گیرد که در سایه فعالیت های اقتصادی مناطق آزاد در رونق آن جا موثر هستند.

رضا سیف الهی با بیان اینکه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ابزارهای مناسبی برای تقویت تولید و صادرات در اختیار دارند، افزود: این مناطق با در اختیار داشتن مزیت های همچون معافیت مالیاتی و... می توانند زمینه مناسب تری برای تولید به وجود بیاورند از طرف دیگر بازار این تولیدات بیشتر هدف صادرات است به همین دلیل در افزایش درامدهای ارزی کشور نیز نقش حیاتی ایفا می کنند.

او با بیان اینکه یکی از اهداف کشور در سال های اخیر کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی بوده است، تصریح کرد: تنوع بخشی به اقتصاد کشور با بهره گیری از ظرفیت های هر منطقه و انتقال فناوری به داخل کشور از مزیت های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

سیف الهی با تأکید بر اینکه ایجاد زیرساخت های مناسب تولیدات صادرات محور از ملزومات رونق اقتصادی در کشور است، تصریح کرد: افزایش انعطاف‌پذیری در سیستم تولید و هماهنگی بین میزان عرضه و تقاضا باعث کاهش ریسک در فعالیت واحدهای تولیدی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی می شود، از این رو توسعه نفوذ در بازارهای می تواند در شکل گیری اقتصاد رقابتی مؤثر است. در همین مسیر توسعه روابط با کشورهای همسایه باعث افزایش درآمدهای حاصل از گردشگری در این مناطق نیز می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه