English

احمد دنیانور در گفتگو با موج؛

تولید ذوب آهن اصفهان هیچ وابستگی به خارج ندارد

عضو هیأت مدیره انجمن فولاد ایران گفت: تولید فولاد در شرکت ذوب آهن اصفهان به روش کوره بلند است که به الکترود گرافیکی نیز نیاز ندارد به همین دلیل این فولاد سازی هیچ وابستگی به خارج از کشور ندارد.

تولید ذوب آهن اصفهان هیچ وابستگی به خارج ندارد

عضو هیأت مدیره انجمن فولاد ایران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اهمیت توجه به زنجیره تأمین فولاد در کشور گفت: در حال حاضر شرکت های فولادسازی نه تنها باید در شرایط کنونی به سادگی به مواد اولیه مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند، بلکه باید نسبت به آینده تأمین سنگ آهن در داخل نیز مطمئن باشند ازاین‌رو دولت باید سیاست های مناسبی برای تأمین نیاز داخلی این محصول در کشور بیندیشد.

او با بیان اینکه تولید ریل توسط ذوب آهن هیچ وابستگی به خارج از کشور ندارد، گفت: در واقع اجرای پروژه برای ساخت ریل از نظر فناوری به خارج وابسته بوده است، اما تولید وابستگی ندارد و امروز ذوب آهن اصفهان به روش کوره بلند تولید می کند که الکترود گرافیکی به عنوان ماده مورد نیاز روش های نوین تولید فولاد در روش کوره بلند نیز استفاده نمی شود به همین دلیل این فولاد سازی هیچ وابستگی به خارج از کشور ندارد.

 احمد دنیانور با بیان اینکه از 380 هزار تن تولید فولاد در سال 57 به 28 میلیون تن در سال 96رسیده ایم، افزود: در دهه 60 وارد کننده بوده ایم اما در سال گذشته بیش از 8.5 میلیون تن صادرات فولاد داشته ایم، از این رو می توان گفت تحریم ها تاثیر چندانی بر روی صنعت فولاد نخواهد داشت و تنها کمی قدرت چانه زنی ایران برای صادرات فولاد را کاهش می دهد و قیمت تمام شده تولید را بالا می برد. در واقع زمانی که تولید فولاد ایران بیشتر به خارج وابسته بود تحریم ها قیمت ها را 10 درصد افزایش می داد که الان این تأثیر کمتر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در حال حاضر شرکت ذوب آهن اصفهان علاوه بر اینکه بخشی از نیاز فولادی و مصالح ساختمانی کشور را تأمین می کند در زمینه تولید ریل نیز فعال شده است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه