English

مرتضی علی اکبری در گفتگو با خبرگزاری موج مطرح کرد؛

پیش بینی رشد درآمدزایی ذوب آهن در سال ۹۸

کارشناس بازار فلزات گفت: شرکت های صادرکننده توانستند درآمد ارزی مناسبی بدست بیاورند که یکی از این شرکت ها ذوب آهن بود که به نظر می رسد در سال 98 نیز روند رشد این شرکت ادامه دار شود.

پیش بینی رشد درآمدزایی ذوب آهن در سال 98

معاون مالی شرکت سرمایه گذاری معادن و فلزات در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر تولید فولاد کشور بیش از نیاز داخلی است، گفت: از سال ها پیش صادرات این محصولات آغاز شده هرجند تحت تاثیر تحریم ها فرود و صعود داشته است، با این حال به دلیل پایداری در صادرات امروز این صادرات ادامه دارد.

مرتضی علی اکبری با بیان اینکه نوسانات نرخ ارز و قوانین مربوط به ورود ارز بر روی میزان عرضه و صادرات محصولات فولادی تاثیر گذاشته است، افزود: از آنجایی که صادرکننده ها توانسته اند روابط پایداری ایجاد کنند میزان مازاد تولید همچنان صادر می شود، هرچند برخی مسائل روی پاهش روی میزان صادرات تاثیر منفی گذاشته است، البته در یکسال گذشته تغییرات نرخ ارز بر میزان صادرات تاثیر کمثبت گذاشته بود.

کارشناس بازار فلزات با بیان اینکه در یک سال گذشته میزان درآمد صادراتی شرکت ذوب آهن به شدت افزایش یافته بودف تصریح کرد: در واقع سال گذشته بازار بسیاری از شرکت های صنایع معدنی و فلزی از نظر درآمدی بسیار خوب بوده، به طوری که شرکت های صادرکننده توانستند درآمد ارزی مناسبی بدست بیاورند که یکی از این شرکت ها ذوب آهن بود که به نظر می رسد در سال 98 نیز روند رشد این شرکت ادامه دار شود، هرچند در حال حاضر خبری از تفاوت نرخ ارز مانند سال گذشته نیست. در واقع سال 97 شرکت ذوب آهن نسبت به سال 96 دو برابر سود آوری داشت و این رشد در سال 98 با شدت کمتری دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در یکسال گذشته شرکت ذوب اهن اصفهان علاوه بر اینکه پروژه های جدیدی همچون پروژه تزریق پودر زغال به کوره‌بلندها، پروژه برجخاموش‌کننده شماره ۲ باتری شماره ۳ کک‌سازی، پروژه خط انتقال تیرآهن سنگین (‌H۳۰۰ IPB۳۰۰) در کارگاه نورد ۶۵۰ و پروژه اصلاح سیستم برش نورد ۵۰۰ را اجرا کرده است، برنامه افزایش صادرات نیز در دستور کار قرار داده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه