English

رئیس کل بانک مرکزی :

آمریکا در جنگ اقتصادی به اهدافش نرسیده است

همتی گفت : تمام تلاش‌های دولت آمریکا در جنگ اقتصادی که عمدتا اقشار متوسط به پایین جامعه را تحت فشار اقتصادی قرار داده است، در عمل نتوانست آنها را به اهداف رسما اعلام شده آنها برساند.

آمریکا در جنگ اقتصادی به اهدافش نرسیده است

به گزارش خبرگزاری موج، عبدالناصر همتی به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر یادداشتی در صفحه مجازی اینستاگرام خود نوشت که امروز سوم خرداد روز آزادی خرمشهر است. سال ۱۳۶۱ در چنین روزی جانشین پخش اخبار صداوسیما بودم. خبر آزادی تدریجی خرمشهر را دریافت کردیم. خبر بسیار مهمی برای مردم بود. تلاش ما برای اعلام خبر تا ساعت ۱۴ به نتیجه نرسید.

فرمانده‌هان عملیات نظر داشتند تا تثبیت کامل موقعیت اعلام خبر صلاح نیست. اعلام خبر به ساعت ۱۵ به بعد موکول شد. به اتفاق همکاران برای صرف ناهار در غذاخوری نزدیک جام‌جم ساعتی وارد فضای شهر شدیم. شهر تهران گویا روح نداشت، اما اخبار مهمی داشتیم که آنها نداشتند. لذا به خوبی تفاوت روحی بین ما و مردم کاملاً محسوس بود.

افسردگی ناشی از تبلیغات و جنگ روانی دشمنان در آنها احساس می‌شد. به سازمان برگشتم و بعد از کشمکش گویندگان وقت رادیو و خبر در این‌که کدامشان این خبر مسرت‌بخش را اعلام کنند و توافق با این‌که هردو باهم اعلام کنند خبر آزادی خرمشهر را اعلام کردیم.

ساعتی بعد برای شرکت در جلسه‌ای مجددا به سطح شهر رفتم. جشن و سرور و شادی مردم وصف‌ناپذیر بود. روحیه‌ها عالی و در ظرف ۳ ساعت کل جامعه یکپارچه متحول شده بود.

شاید امروز نیز در همان مقطع سه ساعته باشیم. تمام تلاش‌های دولت آمریکا در جنگ اقتصادی که عمدتا اقشار متوسط به پایین جامعه را تحت فشار اقتصادی قرار داده است، در عمل نتوانست آنها را به اهداف رسما اعلام شده آنها برساند. آیا اخبار پیغام‌های متعدد آنها برای مذاکره در کنار تهدیدهایشان خبر از نتایج مقاومت مردم می‌دهد؟ اطمینان دارم این بار نیز ملت بزرگ ایران سربلند خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه