English

تشریح جزییات بخشودگی مالیات بر درآمد استان های سیل زده

سرپرست سازمان امور مالیاتی کشور به ابلاغ بخشنامه نحوه بخشودگی بدهی مالیات بر درآمد مودیان استان‌های سیل زده اشره کرد و جزییات بخشودگی مالیاتی این دسته از مالیات دهندگان را تشریح کرد.

تشریح جزییات بخشودگی مالیات بر درآمد استان های سیل زده

به گزارش خبرگزاری موج، محمدقاسم پناهی سرپرست سازمان مالیاتی با اشاره به اینکه سازمان امور مالیاتی کشور، به منظور حمایت از مودیان مالیاتی آسیب دیده در استان‌های سیل زده، بخشنامه بخشودگی ۵۰ درصدی مالیات بر درآمد این دسته از مالیات دهندگان را ابلاغ کرده است، اظهار داشت: این بخشودگی که بر اساس مصوبه مورخ ۱۸/‌۰۱/‌۱۳۹۸‬ هیأت وزیران در خصوص ماده ۱۶۵ قانون مالیات‌های مستقیم تصویب شده، مربوط به عملکرد تا پایان سال ۱۳۹۷ است.

سرپرست سازمان امور مالیاتی کشور، در خصوص جزئیات این بخشنامه، افزود: بدهی مالیات بر درآمد مودیان استان‌های سیل زده، مربوط به عملکرد تا پایان سال ۱۳۹۷ که بیش از پنجاه درصد اموال آنها در اثر وقوع سیل فروردین سال ۱۳۹۸ از بین رفته است، با رعایت ماده (۸) اصلاحی آئین نامه اجرایی ماده (۱۶۵) قانون مالیات‌های مستقیم بخشوده می‌شود.

پناهی با بیان اینکه سایر مودیان خسارت دیده در سیل اخیر، با هر میزان خسارت نیز، امکان بهره مندی از تسهیلات مالیاتی در خصوص کسر زیان وارده از درآمد مشمول مالیات را دارند، تصریح کرد: طبق آئین نامه ماده ۱۶۵ قانون مالیات‌های مستقیم، اگر در سیل اخیر به دارایی‌های مودیان مالیاتی آسیب وارد شده و از بین رفته یا خسارت دیده باشد، این خسارت از درآمد مشمول مالیات سال یا سال‌های بعد تا سقف زیان وارده قابل کسر خواهد بود.

وی تاکید کرد: مودیان مالیاتی برای استفاده از این بخشودگی‌ها و تسهیلات، باید درخواست کتبی خود را به اداره امور مالیاتی محل تسلیم کنند.

سرپرست سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه هیأت وزیران، استان‌های سیل زده توسط وزارت کشور تعیین می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی