English

راه آهن تهران-آنکارا راه اندازی می شود

امروز مدیرعامل شرکت راه آهن ایران و ترکیه بر سر چند موضوع از جمله راه اندازی خط راه آهن تهران-آنکارا توافق کردند.

راه آهن تهران-آنکارا راه اندازی می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، نشست حمل و نقل  مدیرعامل شرکت راه آهن ایران با هیات ترکیه ای برگزار شد.

مدیرعامل راه آهن ترکیه با بیان این‌که امیدواریم تفاهمنامه های دو کشور ایران و ترکیه به توسعه حمل و نقل ختم شود، گفت: دو کشور در جغرافیای سختی قرار دارند، از این رو اگر تفاهم های در بخش حمل و نقل داشته باشیم مردم کشورهایمان راحت تر زندگی خواهند کرد.

علی احسان اویگون با تأکید بر اینکه راه آهن نقش مهمی در توسعه دارد، افزود: ایران و ترکیه سرمایه گذاری های خوبی در این بخش انجام داده اند، که همکاری در این بخش به توسعه اقتصادی کمک می کند.

او با بیان اینکه سیاست هایی را برای کاهش تردد قطارهای خالی به سمت ایران اجرا کرده ایم افزود: ما برای این قطارها هفت روز معافیت به واگن ها داده ایم، این توافق را با کشورهای مانند آلمان، صربستان و ... نیز انجام داده ایم و توانسته این فعالیت را به صورت مستمر داشته باشیم، امیدواریم ایران نیز معافیت هایی را برای این بخش در نظر بگیرد. در واقع واگن های ترکیه که بیشتر در مسیر ایران تردد دارند، کرایه های «ای آر بی» مشمول آنها شده که از سال های قبل خواب داشته اند، از این رو جلساتی در ترکیه داشته ایم و طرف ایرانی نیز اعلام کرده این مبالغ را به واگن ها پرداخت خواهد کرد که امیدواریم مسائل در این بخش حل و فصل شود.

مدیرعامل شرکت راه آهن ایران در ادامه این نشست با اشاره به اینکه موضوع جلسه پیوستن راه آهن چشم ثریا به کارس است، افزود: به دلیل نقش این مسیر در ارتقای مبادلات تمایل داریم زودتر این پروژه انجام شود، از این رو طرف یک ماه آینده می توانیم در تهران نشستی داشته باشیم.

سعید رسولی با تأکید بر اینکه تمایل داریم قطار تهران-آنکارا راه اندازی شود، افزود: برای این منظور آمادگی داریم از اول ماه ششم 2019 قطار این مسیر شروع به کار کند، به همین منظور جلساتی باید در یک ماه آینده در تهران داشته باشیم.

او با بیان اینکه براساس توافق ایران، ترکیه، ترکمنستان، تاجیکستان، ازبکستان و قزاقستان  ورود قطار کشورهای منطقه جی ای اس به ترکیه باید تسهیل شود، گفت: پیشنهاد ما این است که در دو ماه آینده جلسه ای با حضور طرف ها در ترکیه انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، طرف ترکیه ای موافقت کرد جلسات بررسی پروزژ قطار تهران- آنکارا و همچین پروژه چشم ثریا بعد از ماه رمضان انجام شود. همچنین مقرر شد راه آهن ترکیه دو ماه آینده اعضای توافق حمل و نقل ریلی حوزه جی ای اس را در ترکیه گردهم بیاورد. 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه