English

نخست وزیر عراق؛

برخی کشورها نمی خواهند ایران و عراق در منطقه پیشرفت کنند

عادل عبدالمهدی با اشاره به اینکه عراق نیز در یک دوره تحریم ها را تجربه کرده است، تصریح کرد: امروز تولید نفت دو کشور به نصف کاهش یافته و این نشانه کاهش توانایی دو کشور نیست، بلکه به این دلیل است که برخی نمی خواهند ایران و عراق در منطقه پیشرفت کنند.

برخی کشورها نمی خواهند ایران و عراق در منطقه پیشرفت کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، نخست وزیر عراق در همایش اقتصادی-تجاری ایران و عراق با اشاره به اینکه سفر آقای روحانی به بغداد تاریخی و سرنوشت ساز بود، گفت: علاوه بر توافقات اقتصادی این دیدار شک و کندی در اقدامات از بین برود تا اقدامات به صورت جدی پیگیری شود.

عادل عبدالمهدی با بیان اینکه تنها یک ماه بعد از سفر رییس جمهور ایران به عراق به ایران سفر کردیم، افزود: به ایران آماده ایم تا علاقه خود به توسعه همکاری با جمهوری اسلامی ایران را نشان دهیم.

او با تأکید بر اینکه سالانه میلیون ها نفر ایرانی و عراقی به دو کشور سفر می کنند، تصریح کرد: این نعمت بزرگی است که دهها از آن محروم بودیم، از این رو ضروری است که همکاری های اقتصادی در کنار آن داشته باشیم.

او با بیان اینکه ایران در زمینه فناوری و دانشگاهی پیشرفت های خوبی داشته است، تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم از تجربیات ایران در این زمینه استفاده کنیم. در دیدار روز گذشته با رهبری نیز به این موضوع تأکید شد و ایشان فرمودند به علم توجه ویژه ای داشته باشید.

او با اشاره به اینکه عراق نیز در یک دوره تحریم ها را تجربه کرده است، تصریح کرد: امروز تولید نفت دو کشور به نصف کاهش یافته و این نشانه کاهش توانایی دو کشور نیست، بلکه به این دلیل است که برخی نمی خواهند ایران و عراق در منطقه پیشرفت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی