English

معاملات در سومین روز کاری بورس تهران چگونه بود؟

حجم معاملات نیز با اندکی افزایش نسبت به روز گذشته ۱.۹ میلیارد سهم و اوراق مالی رسید.

معاملات در سومین روز کاری بورس تهران چگونه بود؟

به گزارش خبرگزاری موج، ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۵۴۳ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۵۴۳ میلیارد سهم و اوراق مالی بود. حجم معاملات نیز با اندکی افزایش نسبت به روز گذشته ۱.۹ میلیارد سهم و اوراق مالی رسید.

بازار سرمایه همچنان در حالت نیمه تعطیل به سر می برد و حجم و ارزش معاملات چندان زیاد نیست. البته امروز حجم معاملات نسبت به روز اول و دوم معاملاتی در سال جاری رقم بالاتری را نشان می‌دهد.

همچنان نمادهایی در گروه شیمیایی، فلزی، دارویی و معدنی بازار را در دست دارند و معاملات آنها بیشترین تاثیر را روی نوسانات نماگر اصلی بازار دارد.

از طرفی بسیاری معتقدند که شرکت هایی که هنوز با ارز ۴۲۰۰ تومانی مواد اولیه خریداری می‌کنند، می‌توانند برای سال جاری از پتانسیل رشد برخوردار باشند. این شرکت ها در گروه هایی همچون پتروشیمی و پالایشی و برخی از گروه های دیگر هستند. این موضوع نیز تاثیر بسزایی در خرید و فروش های این روزها دارد.

خودرویی ها که در دو روز گذشته بازار را در دست گرفتند و امروز رفتار متفاوتی را از خود نشان دادند؛ به طوری که قیمت بیشتر سهم ها در این گروه با روند کاهشی مواجه شد. البته همچنان نمادهایی از این گروه جزو تاثیر گذاران در بازار سهام بودند.

امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران از ابتدای باز شدن معاملات افزایش یافت و در نهایت ۱۷۷۵ واحد رشد کرد و به رقم ۱۸۱ هزار و ۵۴۲ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم وزن با ۳۷۱ واحد رشد به رقم ۳۴ هزار و ۴۰۶ واحدی رسید.

در عین حال شاخص آزاد شناور ۱۸۵۰ واحد رشد کرد و تا عدد ۲۰۳ هزار و ۶۱۹ واحدی بالا رفت. در هین حال شاخص بازار اول و بازار دوم هر کدام ۹۱۹ و ۵۳۵۵ واحد افزایش یافتند.

در آخرین روز معاملاتی بورس تهران در این هفته نمادهایی در گروه محصولات شیمیایی، فلزات اساسی و عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم بیشترین تاثیر را روی نوسانات افزایشی شاخص های بازار داشتند؛ به طوری که صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان و پتروشیمی مبین هر کدام به ترتیب سعی کردند شاخص های بازار را ۳۴۲، ۲۰۴ و ۱۰۱ واحد افزایش دهند.

در فرابورس ایران نیز شاخص کل با رشد ۴۷ واحدی رو به رو شد و به عدد ۲۳۵۸ واحدی رسید و ارزش معاملات این بازار به عدد ۳۲۵ میلیارد تومان رسید. در عین حال حجم معاملات فرابورس ایران یک میلیارد سهم و اوراق مالی را رد کرد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه