English

بورس تهران ۲۰۷ واحد افت کرد

امروز سه‌شنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۲۰۷ واحد افت کرد و به رقم ۹۸ هزار و ۱۵۰ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم وزن با افت ۵۸ واحدی روبه‌رو شد و تا عدد ۱۷ هزار و ۹۳۴ پایین آمد.

بورس تهران 207 واحد افت کرد

به گزارش خبرگزاری موج، امروز سه‌شنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۲۰۷ واحد افت کرد و به رقم ۹۸ هزار و ۱۵۰ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم وزن با افت ۵۸ واحدی روبه‌رو شد و تا عدد ۱۷ هزار و ۹۳۴ پایین آمد.

شاخص آزاد شناور نیز با افت ۶۵۳ واحدی روبه‌رو شد و عدد ۱۰۵ هزار و ۷۸۴ را تجربه کرد. شاخص بازار اول نیز ۶۳۴ واحد افت کرد و تا رقم ۶۹ هزار و ۹۲۴ پایین رفت، اما شاخص بازار دوم با ۲۱۲۸ واحد رشد تا رقم ۲۰۷ هزار و ۹۲۵ افزایش یافت.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و سرمایه‌گذاری غدیر سه نمادی بودند که به ترتیب با ۳۲۷، ۱۰۵ و ۱۹ واحد تاثیر مثبت سعی کردند تا شاخص کل را در تراز بالاتری نگه دارند، اما در نهایت زور سه شرکت ملی صنایع مس ایران، توسعه معادن و فلزات و پالایش نفت بندرعباس چربید و این شرکت‌ها به ترتیب با ۱۰۳، ۶۴ و ۴۰ واحد تاثیر، بیشترین نقش کاهنده را در دماسنج بازار سرمایه داشت.

مخالف روز گذشته امروز در گروه محصولات شیمیایی شاهد افت قیمت در تعداد زیادی از سهم‌ها بودیم. در این گروه ۱۰۷ میلیون سهم به ارزش ۴۳ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

در گروه فلزات اساسی نیز روند قیمت سهم‌ها عمدتا کاهشی بود و همچنین در گروه کانه‌های فلزی نیز تمام سهم‌ها جز یک سهم کاهش قیمت را تجربه کردند. فلزات اساسی امروز شاهد معامله ۷۹ میلیون سهم به ارزش حدود ۲۴ میلیارد تومان بودند. در گروه کانه‌های فلزی نیز ۶۷ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۹ میلیون تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

علی‌رغم رشد فزاینده شاخص و قیمت‌ها در گروه فرآورده‌های نفتی طی روزها و هفته‌های گذشته امروز در این گروه روند اصلاحی قیمت‌ها مشهود بود به‌طوری که تمام نمادها یکدست با کاهش قیمت مواجه شدند.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۲۶۲ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۵۰ میلیون سهم در ۱۲۳ هزار و ۳۲ نوبت معامله بود.

آیفکس ۸.۶ واحد افت کرد 

آیفکس نیز ۸.۶ واحد افت کرد و به رقم ۱۰۹۶ واحدی رسید. ارزش کل معاملات فرابورس ایران به رقم ۱۷۲ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات عدد ۳۳۱ میلیون سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی