English

مدیرکل دفتر نماینده رهبری در وزارت جهاد کشاورزی

کالای تنظیم بازاری در حاشیه نمایشگاه مصلی عرضه می شود/۳۰ درصد بازار حلال در اختیار مالزی

مدیرکل دفتر نماینده رهبری در وزارت جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر غذای حلال در بازار بین المللی گسترش یافته و امروز 40 درصد این بازار در اختیار مالزی است. از این رو برای فعال سازی آن در کشور امروز اعضای شورای حلال معرفی می شوند.

کالای تنظیم بازاری در حاشیه نمایشگاه مصلی عرضه می شود/30 درصد بازار حلال در اختیار مالزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، افتتاح نمایشگاه چهلمین دستاوردهای انقلاب اسلامی در بخش کشاورزی روز یکشنبه با حضور مسئولان وزارت جهاد کشاورزی در مصلی تهران کلید خورد.

کشاورزی ایران در چهل سال گذشته نزدیک به 500 درصد رشد داشته است و امروز بیش از 120 میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور تولید می شود. 

در ابتدای این برنامه مدیرکل دفتر نهاد رهبری در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه قرار است دستاوردهای چهل ساله انقلاب به نمایشگاه گذاشته شود، گفت: در این نمایشگاه 57 دستگاه مختلف مشارکت کرده اند که در موضوعات مختلف محصولات خود را در وسعت 5 هزار متری نمایشگاه به نمایش گذاشته اند.

فلسفی با بیان اینکه توسعه پایدار کشاورزی و زیرساخت ها موضوعات مورد توجه در این نمایشگاه است، افزود: بخشی از نمایشگاه به غذای حلال اختصاص دارد و امروز سهم بالایی در بازار کشورهای دارد. برای نمونه 4 هزار میلیارد دلار بازار حلال است که 30 درصد آن در اختیار کشور مالزی است و سهم ایران بسیار ناچیز است. از این امیدواریم همکاری با شورای حلال که امروز اعضای آن امروز معرفی شود افزایش یابد.

او با تاکید بر اینکه این نمایشگاه بین المللی است و سفرای کشورهای دیگر در روزهای نمایشگاه حضور خواهند یافت، تصریح کرد: از فردا محصولات تنظیم بازاری در چهل سرا در حاشیه این نمایشگاه برگزار می شود و مردم می توانند کالای شب عید خود را تهیه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی