English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

عدد و رقم سبد معیشت هفته آینده تعیین می شود/ میزان افزایش حقوق سال۹۸ کارگران نهایی نشده است

طبق اطلاعات بدست آمده از آخرین وضعیت جلسه شورای عالی کار، قرار است هفته آینده قبل از برگزاری جلسه رسمی شورای عالی کار، شرکای اجتماعی جلسه ای تشکیل دهند و عدد و رقم سبد معیشت را تعیین کنند. اما پیش از آن قرار است جلسه ای با حضور شرکای اجتماعی به منظور بررسی مجدد سبد معیشت برگزار شود که تا کنون دعوت نامه رسمی آن برای اعضای کارگری ارسال نشده است.

عدد و رقم سبد معیشت هفته آینده تعیین می شود/ میزان افزایش حقوق سال98 کارگران نهایی نشده است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، اولین جلسه شورای‌ عالی کار به منظور بررسی دستمزد 98 کارگران در 6 اسفند ماه سال جاری تشکیل شد و در نهایت بدون هیچ برنامه‌ای از سوی شرکای اجتماعی پایان یافت.

در آن جلسه نماینده کارگران با مطرح کردن نظرات خود پیرامون کاهش قدرت خرید جامعه 14میلیونی تحت پوشش قانون کار خواستار جبران عقب‌ماندگی یک میلیون و 80 هزار تومانی هزینه سبد معیشتی نسبت به سال گذشته شدند. مهمترین موضوع بررسی‌شده در آن جلسه میزان رقم تعیین‌ شده سبد معیشت در کمیته دستمزد در روز 24 بهمن ماه بود. سبد معیشت کارگران در آن جلسه 3 میلیون و 759 هزار و 200 تومان تعیین شده بود.

در جلسه قبلی شورای  عالی کار نمایندگان دولت و کارفرمایی نظرات خود مبنی بر افزایش دستمزد را مطرح نکردند و مقرر شد در جلسه بعدی شورای عالی کار در هفته آینده نظرات 3 گروه شرکای اجتماعی برای افزایش دستمزد سال 98 کارگران مورد بررسی قرار گیرد.

طبق اطلاعات بدست آمده از آخرین وضعیت جلسه شورای عالی کار، قرار است هفته آینده قبل از برگزاری جلسه رسمی شورای عالی کار، شرکای اجتماعی جلسه ای تشکیل دهند و عدد و رقم سبد معیشت را تعیین کنند. اما پیش از آن قرار است که جلسه ای با حضور شرکای اجتماعی به منظور بررسی مجدد سبد معیشت برگزار شود و بعد از آن نیز دومین جلسه شورای عالی کار به صورت رسمی آغاز به کار می کند که تا کنون دعوت  نامه رسمی آن برای اعضای کارگری ارسال نشده است.

طبق اظهارات محمدشریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مجموعه شرکای اجتماعی هنوز درباره میزان افزایش حقوق سال98 کارگران به جمع بندی نرسیده اند. وی گفت: تلاش داریم بین سه تا پنج سال فاصله میان حداقل معیشت و حقوق کارگران را کاهش دهیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی