English

عبدالناصر همتی؛

بازار ارز به نحو مطلوبی مدیریت شد/نرخ ارز در سامانه نیما سقف دارد/ضرورت روابط بانکی کشور با بانک‌های خارجی

رئیس کل بانک مرکزی در یادداشت اینستاگرامی جدیدش به سه موضوع وضعیت بازار فعلی ارز، سقف ارز ثانویه و ضرورت روابط بانکی کشور با بانک های خارجی پرداخت.

بازار ارز به نحو مطلوبی مدیریت شد/نرخ ارز در سامانه نیما سقف دارد/ضرورت روابط بانکی کشور با بانک‌های خارجی

 به گزارش خبرگزاری موج، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در یادداشت اینستاگرامی جدیدش به سه موضوع حل مساله مربوط به سررسید سپرده‌های ویژه 20 درصدی بانک‌ها، اتهام مربوط به نرخ‌گذاری ارز در سامانه نیما و جلسه فردای مجمع تشخیص مصلحت نظام برای بررسی پالرمو پرداخت که به شرح زیر است:

۱- در هفته‌های اخیر در مورد سررسید سپرده‌های ویژه ۲۰ درصدی بانک‌ها و احتمال ورود درصدی از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آن به بازار ارز ، نگرانی‌هایی مطرح شده بود. با تدبیر اتخاذشده و همراهی مدیران بانک‌ها به نحو مطلوبی مدیریت شد. میزان آن ۱۶۰ هزار میلیارد تومان بود. نشانی از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اعتماد مردم به نظام بانکی.

۲- این روزها به نقل از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ فعالین اقتصادی این موضوع مطرح می‌شود که در بازار ثانویه ( سامانه نیما ) نرخ ارز سقف دارد. این مطلب صحت ندارد. اطلاعات مربوط به حجم معاملات و میانگین نرخ روزانه برای اطلاع عمومی منتشر می‌شود. طبعاً حجم عرضه پتروشیمی‌ها در میانگین نرخ مؤثر است.

۳- روز شنبه، مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد لایحه الحاق به کنوانسیون مقابله با جرایم سازمان‌یافته فراملی ( پالرمو ) تصمیم‌گیری می‌کند. توصیه‌های گروه اقدام مالی جزو استانداردهای بانک‌داری بین‌المللی است. حفظ و تقویت روابط محدود بانکی کشورمان با بانک‌های خارجی یک ضرورت است.

اینستاگرام همتی

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه