English

وزیر نیرو خبر داد؛

تسهیل سازوکار مالی عراق همکاری را بهبود می بخشد

رضا اردکانیان گفت: در حال حاضر به دنبال آغاز همکاری برای بازسازی عراق هستیم در این راستا تسهیل سازکارهای مالی همکاری ها را بهبود می بخشد.

تسهیل سازوکار مالی عراق همکاری را بهبود می بخشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، وزیر نیرو عراق در دیدار با وزیر نیروی ایران با اشاره به اینکه به دعوت وزیر ایرانی به تهران آمده است، گفت: ایشان سفری به عراق داشته اند که تفاهمنامه ای درباره برق امضاء مژده بودن و امروز پیرو آن سفر در اینجا دیدار کرده ایم تا نحوی اجرای قرارداد مشخص شود و همین موضوع روابط دو کشور را تحکیم خواهد کرد.

وزیر نیروی ایران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه کشور عراق بعد از چهار سال جنگ با تروریست در آستانه بازسازی قرار دارد، گفت: نقش صنعت نفت در این بازسازی بسیار پر اهمیت است، از این رو تلاش خواهیم کرد تا با سرعت دادن به همکاری ها در صنعت برق زمینه توسعه همه جانبه عراق حمایت کنیم و تجهیزات مورد نیاز و آموزش نیروی برق عراق را دنبال کنیم. همچنین تا زمانی که عراق نیاز داشته باشد صادرات به این کشور ادامه خواهد یافت.

اردکانیان با بیان اینکه رقم قراردادها تا زمانی که پروژه ها نهایی نشوند مشخص نیست، افزود: در حال حاضر می توانم این اطمینان را بدهم که شرکت های پیمانکاری، شرکت های مشاور و سازندگان تجهیزات ایرانی از ظرفیت بالایی برخوردار هستند و در این بازار حضور فعال خواهند داشت و اراده سیاسی مسئولان عراق این است که از این فرصت استفاده کنند.

او درباره دیدار رییس بانک مرکزی ایران و عراق، تصریح کرد: در حال حاضر آقای همتی از عراق برنگشته است و گزارشی در این زمینه ارائه نشده، با این حال توافقات دو کشور در راستای تسریع همکاری ها خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه