English

وزیر نفت در پاسخ به موج ؛

دروغ می گویند من تمایلی به همکاری با چین و روسیه نداشته و ندارم/ تنها با حفظ عزت مردم مذاکره می کنم

زنگنه گفت: در نامه 72 تن برای استیضاح گفته شده چرا از رییس جمهوری چین از سوی ایران استقبال خوب انجام نشده، در حالی که عربستان 50 جنگنده را برای استقبال رییس جمهور چین در نظر گرفته است. هر کشوری پروتکل استقبال خودش را دارد، چه ربطی به من دارد.

دروغ می گویند من تمایلی به همکاری با چین و روسیه نداشته و ندارم/ تنها با حفظ عزت مردم مذاکره می کنم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، وزیر نفت روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با ابراز امیدواری برای غلبه بر توطئه های دشمنان برای رغم زدن آینده جوانان، گفت: صنعت نفت از قبل از انقلاب برای ایران مهم بوده است، در دوره انقلاب من جوانی 26 ساله بودم و صنعت نفت آن دوره را دیده ام. در چند بخش عملکرد ایران با وجود فشارها درخشان است و قابل عرضه به جهان است. در بخش گاز ابتدای انقلاب پیشرفت چندانی نداشتیم، برای نمونه 26 میلیون متر مکعب گاز از بید بلند تولید می شد و الان 30 برابر رشد داشته است و شبکه گاز در آن زمان صفر بوده و الان به 92 درصد شهرها گاز دارند و حتی در روستا ها گاز رسانی برای یک روستا انجام شده بود و امروز 72 درصد روستاها گاز دارند.

زنگنه با بیان اینکه امروز 17 میلیارد دلار صادرات فرآورده های نفتی داریم، افزود: بیش از 5 میلیارد دلار از این فرآورده ها به صنایع داخلی داده می شود و این نشانه ظرفیت پتروشیمی است. از سال 57 پالایش نفت ایران 2.2 برابر افزایش یافته است و در بخش بنزین از 2.5 میلیون لیتر به 110 میلیون لیتر رسیده ایم.

زنگنه با اشاره به اینکه 160 میلیارد  متر مکعب ذخیره نفت داریم، تصریح کرد: با وجود 50 میلیارد متر مکعب میزان ذخیره ایران افزایش یافته است.

او با تاکید بر اینکه تاپایان دولت میزان گاز فلر را به صفر خواهیم رساند، گفت: ایجاد پایانه صادراتی در جاسک انجام شده و در پایان سال 99 به بهره برداری خواهد رسید. بیژن زنگنه وزیر نفت

زنگنه با بیان اینکه الان از نظر پیمانکاری ظرفیت بالایی بدست آورده ایم تصریح کرد: در بخش دریا به توانمندی های بالایی دست پیدا کرده ایم، به گونه ای که به تازگی 6 میلیارد و 200 میلیون دلار قرارداد با بخش خصوصی انجام شد.

او با بیان اینکه پارس جنوبی از ابتدای دولت اصلاحات آغاز بکار کرد، گفت: در 8 سال دولت اصلاحات 5 فاز عملیاتی شد تا الان 22 فاز انجام شده و 4 فاز دیگر توسط رییس جمهور افتتاح خواهد شد که در این فازهای جدید 10 میلیارد دلار ارزش دارد و میزان تولید گاز ایران را بالا می برد.

او با اشاره به اینکه در چند سال اخیر تولید بنزین از 52 میلیون لیتر به 105 میلیون لیتر رسیده است، گفت: میزان اتان ایران کشور  در سال 98 افزایش خواهد یافت که باید صنایع پایین دستی این بخش فعال شود.

او با بیان اینکه تولید گاز ایران به 1000 مترمکعب خواهد رسید، تصریح کرد: با وجود محدودیت برای تامین تجهیزات امیدوارانه تلاش خواهیم کرد و این جنگ سنگین آمریکا علیه ایران که با تحریک اسرائیل و اشرار منطقه انجام می شود صنعت نفت ایران را هدف قرار داده اند تا نتوانیم از درآمدهای نفتی برای رفع نیازهای مردم استفاده کنیم و ما تلاش می کنیم که موفق نشوند همانطور که با وجود قولی که داده بود صادرات نفت ایران را در نوامبر به صفر برسانند و نتوانستند.

وزیر نفت با اشاره به اینکه در زمان جنگ نمی توانیم همه چیز را به مردم بگوئیم زیرا فقط مردم نمی شنوند بلکه اسرائیل و آمریکا نیز می شنوند، گفت: من هیچ حرفی نمی زنیم که آمریکا استفاده کند و این به معنی این نیست که کاری کنیم زیرا به نفع مردم نیست. به عبارت دیگر اگر یک فرمانده عملیات را لو دهد سربازان را به کشتن می دهد و اینکه گفته می شود ما اتاق تاریک داریم درست است ما برای دشمن اتاق تاریک داریم.

زنگنه با تاکید بر اینکه با وجود تحریک ها سخن نمی گویم، گفت: ما به دنبال افتحارات نیستیم، بلکه به دنبال کاهش فشار روی مردم هستیم و تا امروز نیز خوب پیش رفته ایم و امروز ایران از دست ایران ناراحت است، اما سختی نیز هست، چون جنگ است. با این حال ما مردم مقاومت هستیم و برای آن افتخار می کنیم.

او با بیان اینکه چند صد نفر در افکت لحظه ای علیه صنعت نفت ایران عمل می کنند، افزود: خبرها به ما می رسد آنها چگونه تماس می گیرند که شرکت های خارجی با ایران کار نکنند. بیژن زنگنه وزیر نفت

وزیر نفت در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری موج درباره اینکه گفته می شود آلمان و فرانسه چرا در ابتدای برجام تمایلی به همکاری نفتی با ایران نشان نداده و امروز با عدم همکاری غربی ها این دو کشور به دنبال گرفتن امتیاز بالایی از ایران در پروژه ها هستند، گفت: اینکه گفته شده زنگنه با چینی ها و روس ها تمایلی نداشته دروغ است ما در قراردارد توتال سهم 30 درصدی در نظر گرفته بودیم و بعد از توتال با شرکت ام پی سی چین مذاکره کردیم که تمام پروژه را اجرا کند، اما براساس ملاحظات خود تمایلی ندارند. نکنه جالب این است که در نامه 72 تن برای استیضاح گفته شده چرا از رییس جمهوری چین از سوی ایران استقبال خوب انجام نشده در حالی که عربستان 50 جنگنده را برای استقبال رییس جمهور در نظر گرفته است. هر کشوری پروتکل استقبال خودش را دارد چه ربطی به من دارد. همچنین گفته شده ایران با روسیه قرارداد سواپ داشته و این درست نیست، ایران با روسیه قراردادهای در زمینه اجرای پروژه ها دارد و در حال اجرا است. همچنین باید توجه داشت که من با هیچ کشور یا دولتی مذاکره نمی کنم که عزت مردم را کم کنم تا عده ای خوششان بیاید.

زنگنه درباره قرارداد گرسنت گفت: عده ای این موضوع را در استیضاح اول مطرح نکردند و امروز دوباره یادآوری می کنند. ما داوری کرسنت موفقیت های به دست آورده ایم و عده ای کاری کردند که داوری با تاخیر بیفتد و جالب اینکه عده ای در داخل این موضوع را می دانستند و این جالب است. امروز  نیز موفقیت های در حال کسب است که اگر رای نهایی کرسنت اعلام شود همه چیز را می گویم. بیژن زنگنه وزیر نفت

او درباره بنزین گفت: تنها برنامه دولت  اجرای برنامه های برای کاهش قاچاق بنزین و کاهش فشار بر مردم است و به دنبال درآمدزایی نیست و من درناراحت مصاحبه قبلی گفته ام که قیمت بنزین تا آنجایی می تواند افزایش یابد که به مردم فشار نیاید و آن را بپذیرند.    

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه