English

رئیس کمیسیون رقابت، خصوصی‌سازی و سلامت اداری اتاق ایران در گفتگو با خبرگزاری موج؛

تولیدکننده ها تاکنون از موجودی انبارها تولید کرده اند

حسن فروزان فر، گفت: تاکنون 70 درصد واردات ایران مربوط به مواد اولیه و ماشین الات بوده، در آینده با چالش های جدی در زمینه تولید مواجه خواهیم بود، زیرا در 9 ماه گذشته بسیاری از تولیدکننده ها از موجودی انبار خود استفاده می کردند.

تولیدکننده ها تاکنون از موجودی انبارها تولید کرده اند

رئیس کمیسیون رقابت، خصوصی‌سازی و سلامت اداری اتاق ایران در گفتگو با خبرگزاری موج با اشاره به اینکه در حال حاضر بانک های اروپایی برای مبادلات مالی در تامین غذا و دارو با ایران همکاری می کنند، گفت: در شرایط کنونی بسیاری از صادرکننده ها به دلیل ناتوانی در مبادلات مالی با خارج از کشور در ادامه دادن فعالیت خود با چالش مواجه شده اند، از طرف دیگر بسیاری از همین صادرکننده ها برای پرداخت بدهی های خود در داخل و تامین هزینه فعالیت های خود، به همین منابع ارزی نیاز دارند و امروز مشکلاتی در این زمینه بروز کرده است.

حسن فروزانفر با بیان اینکه امروز صادرکننده ها برای نقل و انتقال منابع خود، از صرافی ها در کشورهای همسایه استفاده می کنند، افزود: امروز این نوع مبادلات هزینه صادرات در ایران را افزایش داده است و از طرف دیگر شرکای خارجی این شرکت ها تمایل چندانی برای همکاری با ایران ندارند. همچنین دولت واردات کالا را در کشور را محدود کرده است و با توجه به اینکه تاکنون 70 درصد واردات ایران مربوط به مواد اولیه و ماشین الات بوده، در آینده با چالش های جدی در زمینه تولید مواجه خواهیم بود، زیرا در 9 ماه گذشته بسیاری از تولیدکننده ها از موجودی انبار خود استفاده می کردند.

او با تاکید بر اینکه دولت امروز راهکار جدی برای مقابله با تحریم ها ندارد، تصریح کرد: طرف های خارجی حاضر به ریسک همکاری با ایران نیستند، هرچند شرکت ها تمایل به همکاری با ایران دارند، اما به دلیل محدودیت های ارتباطات بانکی این شرکت ها نیز محدود شده اند. از طرف دیگر نگران هستند که مبادا در نتیجه همکاری با ایران دچار گرفتاری های بعدی شوند، حتی آن ها در نظر می گیرند که اگر بخواهند یک روز به آمریکا سفر کنند این همکاری با شرکت های ایرانی چالش هایی را برای آن ها ایجاد کند، بنابراین تعامل با شرکت ها بسیار دشوار است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه