English

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به خبرگزاری موج؛

۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز آزادراه تهران_شمال/بهره‌برداری از قطعه نخست آزاد راه تابستان ۹۸

محمد اسلامی گفت: قطعه نخست آزاد راه تهران _شمال تابستان امسال به بهره برداری می رسد و قطعه دوم و سوم تا 5 سال آینده انجام خواهد شد.

10 هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز آزادراه تهران_شمال/بهره‌برداری از قطعه نخست آزاد راه تابستان 98

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از بزرگراه تهران_شمال با اشاره به اینکه بهره برداری از قطعه نخست تابستان 98 انجام می شود، گفت: اجرای این قطعه با همکاری شرکت توسعه زیرساخت و بنیاد مستضعفان از طریق بهترین پیمانکاران انجام شده است و از مزایای این پروژه این است که مسافت 60 کیلومتر کاهش و زمان از 2 ساعت به 20 دقیقه می رسد.

محمد اسلامی در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری موج درباره وضعیت بهره برداری از قطعه دوم و سوم آزادراه تهران_شمال، افزود: پروژه تا پایان کار به 10 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و با توجه به اینکه قطعه دوم 26 درصد پیشرفت داشته و مناقصه پروژه قطعه سوم ابتدای 98 برگزار می شود و برنده نیمه دوم مشخص می شود پایان پروژه 4 تا 5 سال آینده خواهد بود.

 

پیشرفت 94 درصدی قطعه نخست آزاد راه

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت توسعه زیرساخت نیز با اشاره به اینکه 3600 میلیارد تومان اعتبار در پروژه هزینه شده است، درباره چگونگی تخصیص اعتبار از سوی دولت و بنیاد مستضعفان به خبرنگار خبرگزاری موج، گفت: تاکنون این اعتبارات در قطعه یک، دو و چهار هزینه شده است به صورت مساوی از طرف دولت و بنیاد مستضعفان تخصیص پیدا کرده است و تا پایان پروژه هزینه به صورت 50_50 خواهد بود.

او با بیان اینکه قطعه نخست آزاد راه 94 درصد پیشرفت داشته است، افزود: در حال حاضر 50 درصد تونل های آزاد راه حفاری شده است که ایمن ترین تونل های کشور هستند، زیرا تونل های بزرگ به مسیر سوم دسترسی دارند که در صورت بروز مشکل مردم می توانند به صورت پیاده وارد تونل سوم شوند و در تونل های کوتاه مسیر دو طرفه در نظر گرفته شده است که از ایمنی بالای برخوردارند.

او درباره هزینه قطعه سوم تصریح کرد: برآورد هزینه های این قطعه 4800 میلیارد تومان است، اما به دلیل اینکه در مدت 5 سال انجام می شود برآورد هزینه به 7 هزار میلیارد تومان افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، این آزاد راه دارای 180 تونل است که بلندترین آن به طول 4 هزار 850 متر است و مابقی با طول های مختلف در حال ساخت هستند و همین مسئله باعث شده 85 درصد این آزاد راه سازه باشد که با مقاومت بالایی ساخته شود و این موضوع باعث شده پروژه 20 سال طول بکشد، هرچند وزیر راه و شهرسازی در این باره گفت پروژه به صورت پیوسته پیشرفت یکسانی نداشته و تنها در یک مقطع زمانی پیشرفت خوبی داشته که قطعه 4 بهره برداری شد و از ابتدای دولت تدبیر و امید در سال 93 سرعت خوبی در اجرای وجود داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج،  این  پروژه با وجود مزایای زمانی و مسافتی برای حمل و نقل به دلیل اینکه از تونل های زیادی برخوردار است و مردمک چشم راننده در مسیر زیاد باز و بسته می شود زود خسته می شود و از طرف دیگر به دلیل تونل های طولانی احتمالا تجمع گاز و آلودگی وجود دارد.

از طرف دیگر یکی دیگر از حاشیه های این پروژه این بوده که باعث شده بسیاری با تبلیغات گسترده به دنبال فروش زمین های اطراف آزادراه باشند، این در حالی است که هیچگونه ورودی و خروجی در این آزاد راه وجود ندارد و فرد برای ورود به آن باید از همت و ابتدای مسیر و یا در انتهای آن وارد شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه