English

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران؛

بانک ها در حل مشکلات به ایثارگران کمک کنند

سید محمدعلی شهیدی محلاتی گفت: مردم نقش موثری در انقلاب و جنگ داشته اند و شهدا و ایثارگران همین مردم بوده اند و امروز باید بانک در حل مشکلات آنها را کمک کنند.

بانک ها در حل مشکلات به ایثارگران کمک کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم تجلیل از وزارت اقتصاد به عنوان دستگاه برتر برای ارائه خدمات به ایثارگران با اشاره به اینکه در دوسال گذشته دستگاه برتر داشتیم که یکی از آن ها وزارت اقتصاد و امور دارایی بود، گفت: از حمایت های این وزارتخانه و بانک ها برای ارائه خدمات به ایثارگران تشکر می کنیم. 

سید محمدعلی شهیدی محلاتی با بیان اینکه در آستانه چهل سالگی انقلاب قرار داریم، افزود: چهل سال قبل عزیزان در خیابان ها گفتند نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی که متفاوت بود. در آن زمان حکومت ها یا به سمت شرق گرایش داشتند یا به سمت غرب، اما انقلاب اسلامی با شعار نه شرقی و نه غربی و برای مردم آمد.

او با تاکید بر اینکه مشکلاتی همچون اختلاف بین استان ها، هجمه های فرهنگی، جنگ دفاع مقدس و...ازجمله اقدامات دشمن علیه انقلاب بود، تصریح کرد: در آن از کشتن مردم دریغ نکردند و بعد از 8 سال نتوانستند کاری بکنند، صدام حسین به آیت الله رفسنجانی رییس جمهور وقت نامه نوشت که بیاید مذاکره کنیم جنگ تمام شود.

شهیدی محلاتی با بیان اینکه مهمترین اصل در آدام انقلاب رهبری امام(ره) بود، گفت: در زمانی که استوانه های انقلاب به شهادت رسیدند امام فرمود بهشتی ساده زیست و مظلومانه شهید شد. ایشان با این حرف خون از حزب جمهوری گرفت و به مردم  تزریق کرد. بعد از آن رهبری نقش موثری داشتند ایشان در این 30 سال با فراز و نشیب ها رهبری بی نظیری داشته اند. بنابراین نقش رهبری در تداوم انقلاب نخست و بعد از آن نقش مردم موثر بوده است.

او درباره نقش مردم در انقلاب و جنگ تصریح کرد: امروز نزدیک به 230 هزار شهید در راه انقلاب داده ایم که مردم بوده اند، امروز حتی خانواده داریم که 10 شهید در بمباران داده اند و حتی 80 خانواده داریم که 4 شهید داده اند. امام فرمودند اگر صحابه خاص پیامبر را کنار بگذارید پیامبر هم چنین یارهای نداشته است.

او با تاکید بر اینکه امروز مشکلات و نارسایی های وجود دارد، گفت: در حال حاضر مشکلاتی توسط آمریکا به وجود آمده و مردم از آن مطلع هستند و با کمک همین مردم برطرف خواهد شد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به نقش عامل فرهنگی در انقلاب، گفت: در زمان جنگ عملیات با نام امامان و ائمه معصومین آغاز می شد، بنابراین نقش فرهنگ نقش پررنگی وجود داشته است. ما امروز باید ایثار اجتماعی را در جامعه توسعه بدهیم و این می تواند در همه امور باشد.

او با تاکید بر اینکه از میزان اعتبارات این بنیاد سال جاری یک چهارم پرداخت شده، تصریح کرد: در حال حاضر ایثارگران مشکلاتی دارند که امروز برای تسهیلات نیازمند کمک بانک ها هستند.

در پایان این مراسم از مدیران بانک ملی، بانک کشاورزی و بیمه مرکزی برای ارائه خدمات به ایثارگران به عنوان مدیران دستگاه های برتر تقدیر شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه