English

رییس مرکز تحقیقات مسکن و راه و شهرسازی؛

آیین نامه ۲۸۰۰ مسکن به زودی ابلاغ می شود

محمد شکرچی زاده گفت: ارتقای ایمنی اجزای غیرسازه ای ساختمان در آیین نامه 2800 در دستور کار قرار گرفته و در روزهای آینده ابلاغ خواهد شد.

آیین نامه 2800 مسکن به زودی ابلاغ می شود

به گزارش خبرگزاری موج، رییس مرکز تحقیقات مسکن و راه و شهرسازی در نشست خبری ستاد خبری وزارت راه و شهرسازی در حاشیه نمایشگاه بین المللی مسکن با اشاره در زمینه تدوین ضوابط و دستورالعمل ها و گواهی فنی برای ساختمان در این مرکز است، گفت: آیین نامه 2800 که آیین نامه مقاومت ساختمان در برابر زلزله است ویرایش چهارم آن آماده انجام است. براساس عملکرد این مرکز مقاومت ساختمان ها در برابر زلزله افزایش یافته است، برای نمونه در زلزله بم همه شهر از بین رفت، اما در زلزله سال گذشته کرمانشاه با وجود اینکه با شدت 7 ریشتر بود 60 درصد ساختمان ها سالم باقی ماند و این نشان دهنده ارتقای ایمنی ساختمان است.

محمد شکرچی زاده با تاکید بر اینکه در زلزله کرمانشاه اجزای غیرسازه ای بیشتر آسیب دیده اند، اظهار کرد: ارتقای ایمنی اجزای غیرسازه ای در آیین نامه 2800 در دستور کار قرار گرفته و در روزهای آینده ابلاغ خواهد شد.

رییس مرکز تحقیقات مسکن و راه و شهرسازی با اشاره به برنامه کاهش خطر پذیری، تصریح کرد: در سال های گذشته محل گسل های تهران بررسی شده و برای شهرهای بزرگ همچون تبریز، مشهد و...انجام شده که در کاهش آسیب ساختمان ها موثر است، زیرا ایمنی ساختمان بر روی منطقه گسل خیر سختگیرانه تر است و ساختمان های مهم نباید در این مناطق ساخته شود.

شکرچی زاده با بیان اینکه همکاری با کشور ژاپن برای مقاوم سازی ساختمان شروع کرده ایم، تصریح کرد: در حال حاضر ژاپنی ها 90 درصد ساختمان بیمارستان های خود را مقام سازی کرده اند. 

او درباره کیفیت ساخت و ساز در مسکن مهر، گفت: دامنه کیفیت ساخت در مسکن مهر بسیار متفاوت بود که بخشی از ساختمان های تخریب شده مربوط به جانمایی و سست بودن خاک آن مناطق بود، البته این تنوع تخریب در مسکن های ساخته شده در بخش خصوصی نیز بود، با این حال دولت باید ساخت مسکن را به بخش خصوصی بدهد و دولت مقررات ملی مسکن را تدوین کند. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه