English

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی

مصوبه کاهش هزینه سوخت ناوگان حمل و نقل دریایی در دستور کار است/ دپوی ۱۰ هزار کالای متروکه در بنادر

راستاد گفت: در حال حاضر به دنبال کاهش هزینه سوخت ناوگان حمل و نقل دریایی برای گسترش حضور بخش خصوصی در بنادر هستیم از این رو مصوبه آن در دستور کار قرار گرفته است.

مصوبه کاهش هزینه سوخت ناوگان حمل و نقل دریایی در دستور کار است/ دپوی 10 هزار کالای متروکه در بنادر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در مراسم گرامیداشت روز ملی حمل و نقل با اشاره به اهمیت همکاری بخش خصوصی گفت: در حال حاضر به دنبال کاهش هزینه سوخت ناوگان حمل و نقل هستیم و امیدواریم بتوانیم مصوبه ای مربوط به این موضوع را بگیریم تا بتوانیم از ناوگان حمل و نقل منطقه ای استفاده کنیم.

محمد راستاد با انتقاد به دپوی کالا در گمرک افزود: این موضوع به افزایش هزینه مصرف کننده ختم می شود و حتی خسارت های را به اقتصاد کشور تحمیل می کند. حال از آنجایی که معاون اول رییس جمهور هفته گذشته در بازدیدی که از بندر شهید رجایی داشتند به این موضوع توجه ویژه ای دارند و حتی شنبه همین هفته جلسه ای در اینباره برگزار کردند.

او با اشاره به اینکه ده هزار کالای که در بنادر وجود دارد متروکه هستند، تصریح کرد: این موضوع نیز نه تنها به نفوذ کالا در بنادر دامن می زند مشکلاتی در زمینه حمل و نقل ایجاد می کند که نیازمند توجه ویژه است.

راستاد با اشاره به اینکه در بندر امام و شهید رجایی نیازمند بندر مکانیزه برای صادرات مواد معدنی است، گفت: در حال حاضر با سرمایه گذاری بخش خصوصی بندر کاملا مکانیزه در بندر چابهار احداث شده که برای صادرات مواد معدنی بسیار با اهمیت است و این قابلیت مورد توجه دولت افغانستان نیز قرار گرفته است.

او با بیان اینکه در بندر امام باید از تخلیه و نگهداری کالای فله و غلات خودداری کنیم، گفت: به طور قطع باید بنادر بتوانند غلات را مستقیم در سیلو ها تخلیه کرد.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه متعهد به افزایش همکاری با بخش خصوصی است، گفت: از زمانی که روی کار آمده ام با انجمن ها و تشکل ها جلسات پیوسته ای داشته باشیم و این موضوع ادامه خواهد یافت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه