English

مرکز آمار؛

تورم دوازده ماهه در گروه عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات برای دهک اول ۱۵.۷ درصد است

محدوده تغییرات تورم دوازده ماهه بین ۱۵.۷ درصد برای دهک اول تا ۱۷.۷ درصد برای دهک دهم است این درحالی است که گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» در این دامنه قرار دارد.

تورم دوازده ماهه در گروه عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات برای دهک اول ۱۵.۷ درصد است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از مرکز آمار ایران، محدوده تغییرات تورم دوازده ماهه در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بین ۱۵.۷ درصد برای دهک اول تا  ۱۷.۷ درصد برای دهک دهم است.

نرخ تورم کل کشور در مهر ماه ۱۳۹۷ برابر ۱۳.۴ درصد است که در دهک‌های مختلف هزینه‌ای در بازه ۱۲.۷ درصد برای دهک اول تا ۱۴.۳ درصد برای دهک دهم نوسان دارد. محدوده تغییرات تورم دوازده ماهه در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بین ۱۵.۷ درصد برای دهک اول تا ۱۷.۷ درصد برای دهک دهم است. هم چنین اطلاع مذکور در مورد گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» بین ۱۰.۴ درصد برای دهک اول تا ۱۳.۶ درصد برای دهک دهم است.

فاصله تورمی دهک‌ها افزایش یافت

بر اساس اعداد مربوط به تورم در میان دهک‌های مختلف هزینه‌ای، فاصله تورمی دهک‌ها در این ماه به ۱.۶ درصد رسید که نسبت به ماه قبل (۱.۴ درصد) ۰.۲ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

فاصله تورمی در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» نسبت به ماه قبل ۰.۱ واحد درصد کاهش و در گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» نسبت به ماه قبل ۱.۰ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه