English

معاون اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در پاسخ به موج مطرح کرد؛

تخفیف ۱۰ درصدی برای جبران حق پرچم در زمان تحریم

محمد علی حسن زاده گفت: در حال حاضر دو شرکت بیمه ای خارجی از ایران خارج شده اند، اما مشکلی در ترانزیت کالا و بیمه به وجود نیامده است و حتی تخفیف 10 درصدی برای جبران حق پرچم در نتیجه گرانی حمل و نقل در نظر گرفته شده است.

تخفیف 10 درصدی برای جبران حق پرچم در زمان تحریم

معاون اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی کشور در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری موج درباره احتمال تغییر تعرفه در زمان تحریم ها گفت: بسته هایی برای شرکت های کانتینری داریم و تخقیف 10 درصدی برای جبران حق پرچم خواهد بود، زیرا به دلیل اینکه کاهش حمل بار 10 درصد هزینه تعرفه حمل را بالا می برد که به دنبال این هستیم، قراردادهایی با شرکت های حمل منعقد کنیم که میزان کسری جبران شود. از طرف دیگر هزینه حمل و نقل دریایی گران شده، برای نمونه حمل کالا از چین به ایران به 12 درصد رسیده است، به همین دلیل تعرفه های بنادر ثابت مانده و حتی در بسته های جدید تخفیف تعرفه نیز بیشتر خواهد شد.

محمد علی حسن زاده با بیان اینکه دو بسته حمایتی برای سرمایه گذاران در نظر گرفته شده است گفت: شرکت هایی که کمتر از 45 روز بار را از گمرک ترخیص کنند مشمول تخفیف خواهند شد. همچنین افرادی که در بنادر فعال هستند به دلیل شرایط جدید دوره ساخت و ساز آنها تمدید خواهد شد.

محمدعلی حسن زاده با بیان اینکه در کشور بنادر مالکیتی و حاکمیتی داریم گفت: 11 بندر مالکیتی در کشور داریم و بندر عسلویه بندر حاکمیتی است. در مجموع در بنادر کشور 10 درصد افزایش صادرات داشته ایم و در بخش واردات با اجرای ممنوعیت 1400 قلم کالا به کشور روی واردات تاثیر کاهشی گذاشته است.

او با بیان اینکه ترانزیت مشمول تحریم ها نیست تصریح کرد: بندر امام به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد، امکان تبدیل شدن به هاب منطقه ای به ویژه برای کشورهای عراق و کویت جایگاه ویژه ای دارد.

معاون اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه برای حمایت از ناوگان ملی بسته های در نظر گرفته شده است اظهار کرد: خدمه های کشتی چه ایرانی و چه خارجی حقوق ارزی پرداخته می شود.

حسن زاده با تاکید بر اینکه دو شرکت بیمه ای به دلیل اینکه با آمریکا همکاری می کنند از ایران خارج شده اند افزود: صرف خروج یک شرکت به این معنی نیست که شناورهای ایران رده بندی نشوند، زیرا شرکت های آسیایی و اروپایی حضور دارند.

او درباره طرح توسعه چابهار با هندی ها گفت: قرارداد ما با این کشور ده ساله است و قرار است در این مدت تجهیزات این بندر را تامین کنند و از آنجایی که این بندر جنبه راهبردی دارد تمایل زیادی برای حضور در این پروژه دارند به همین دلیل یک موافقتنامه سه جانبه در سطح  وزرا بین ایران، افغانستان و هند امضا شده است 

او با بیان اینکه در شش ماه گذشته قراردادهای متعددی در چابهار منعقد شده است گفت: 80 درصد این قراردادها سرمایه گذاری خارجی است که رقم های مختلفی دارند. در حال حاضر 8 قرارداد با رقم 180 میلیارد تومان و 11 قرارداد با رقم 800 میلیارد تومان امضاء و ابلاغ شده است.

حسن زاده با بیان اینکه برنامه های برای کاهش فساد داریم گفت: تامل خوبی با گمرک داریم و به دنبال فعال سازی سامانه الکترونیکی بنادر داریم

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه