English

رییس اتاق بازرگانی ایران:

معتقدند تشکل ها فقط نظرات را انعکاس دهند نه اینکه مشارکت کنند/ امضای تفاهمنامه بین وزارت کشور و اتاق بازرگانی

شافعی گفت: در حال حاضر مهمترین مشکل اقتصادی کشور ضعف ساختاری و اقلیمی است، اما مسئله اساسی این است که می گویند تشکل ها مشارکت نکند و تنها نظرات خود را منعکس کند، اما امروز تشکل ها باید به صورت جدی ورود کنند.

معتقدند تشکل ها فقط نظرات را انعکاس دهند نه اینکه مشارکت کنند/ امضای تفاهمنامه بین وزارت کشور و اتاق بازرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، نادر سیف معاون تشکل های اتاق بازرگانی ایران در ابتدای این مراسم ضمن اعلام ضرورت توجه به نقش تشکل ها گفت:نخستین همایش تشکل های اقتصادی با محور تعامل در زمان تحریم برنامه ریزی شده است که در این مسیر تشکل با تاکید بر عوامل اخلاقی و ایجاد ارتباطات شبکه ای به تقویت سرمایه اجتماعی کمک می کند.

رییس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه امروز به عنوان روز تشکل ها و مشارکت های اجتماعی است گفت: تنها در شرایطی که همه جامعه دوشادوش کار کنند می توانند زمینه توسعه را فراهم کنند. امروز بخشی از مشکلات اقتصادی در نتیجه ضعف ساختار و زیربنا مانند محدودیت آب و بخش دیگر ناشی از ضعف سرمایه گذاری و تولید است.

وی با بیان اینکه ما هیچوقت نتوانسته و یا نخواسته ایم به بحث مفهوم مشارکت ورود کنیم افزود: یکی از دلایل آن وابستگی به درآمدهای نفتی است که حداقل زندگی را بدون تلاش برای مردم فراهم کرد باعث شده تلاشی برای ثروت آفرینی و مشارکتی نداشته باشیم. 

شافعی با بیان اینکه بدون فراهم آوردن محیط مناسب برای تشکل ها و گفتگو بستر رشد اقتصادی و سرمایه اجتماعی امکان پذیر نیست افزود: در حال حاضر از تشکل ها میخواهند انعکاس دهنده نظرات باشند، اما باید این جاده یک طرفه را اصلاح کرد.

رییس اتاق بازرگانی ایران با تایید اینکه دولت با مشکلاتی روبروست گفت: معتقدیم که اجرای همه دیدگاه تشکل ها غیر ممکن است، اما می توان با یک خط کش ملی چهارچوب ها را تعیین کرد. حال زمان آن رسیده فعالیت بخش خصوصی راهکار مناسب ارائه دهد و در مقابل متعهد شویم سخن حق بگویم.

در همایش تشکل ها وزیر کشور و هیاتی از این وزارتخانه حضور داشتند و در ادامه این مراسم، رحمانی فضلی تفاهمنامه ای را با اتاق بازرگانی امضا کرد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه