English

نماینده مجلس تأکید کرد؛

تغییر در وزارت صنعت برای عبور از وضعیت بد اقتصادی/ تاکید برخی مجلسی ها به تغییر در وزارت صنعت

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به وضعیت موجود در صنایع و بازرگانی کشور اظهار کرد: دولت خود به این تغییر اعتقاد دارد و حوزه بازرگانی از صنعت و تولید بهتر است جدا شود.

تغییر در وزارت صنعت برای عبور از وضعیت بد اقتصادی/ تاکید  برخی مجلسی ها به تغییر در وزارت صنعت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، بحران اقتصادی اخیر موجب شد تا وضعیت کسبه، اتحادیه و اصناف به شدت تحت تاثیر رکود و بی ثباتی اقتصادی کشور قرار بگیرد.

وضعیت اقتصادی به گونه ای است که شرایط کسب و کارها سخت شده است و بیشتر کاسبان نبود آرامش در بازار را از چشم سیاست گذاران بخش صنعت و تجارت می بینند. این مشکلات تنها بخشی از مشکلات صنایع مختلف است و باید به مشکلات فعلی صنایع در کشور، تعطیلی کارخانه ها، سیاست های اشتباه در واردات کالا و حمایت از تولید داخل را نیز اضافه کرد.

خبرنگار خبرگزاری موج در همین رابطه به سراغ محمد عزیزی نماینده مردم ابهر و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس و طرح نمایندگان را در ارتباط با مشکلات حاضر در صنایع را جویا شد. عزیزی در خصوص وضعیت موجود در صنایع کشور اظهار کرد: در حال حاضر جنگ اقتصادی آغاز شده  و همین مسئله موجب شده تا فشارهای زیادی روی صنایع مختلف وارد شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در ابتدای جنگ اقتصادی هستیم، افزود: امروز در بدترین شرایط و حالت بحرانی وجود داریم؛ اما با توجه اتفاقات اخیر در صنایع مختلف تغییر وزارت صنعت و معدن با تفکیک گزینه مناسبی است که می تواند وضعیت را بهبود ببخشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه گفت: دولت خود نیز به این موضوع اعتقاد دارد که این تغییر باید انجام شود و حوزه بازرگانی از صنعت و تولید بهتر است جدا شود و تنها به این دلیل که این وزارتخانه بزرگ است و نمی توان مشکلات آن را توسط یک وزارت خانه برطرف کرد.

عزیزی همچنین بیان کرد: با این اتفاق بخش بازرگانی کشور دارای مدیریت بهتری خواهد شد و قطعا شرایط بهتری برای صنایع نیز به وجود خواهد آمد.

به گزارش موج؛با این حال کارشناسان معتقدند که تغییر در وزارت صنعت می تواند کارساز باشد؛ آنچه در سال ۱۳۹۰ اتفاق افتاد تجمیع وزارتخانه بدون ساختار و فرآیند جدیدی بود، در حالی که هدف از تجمیع اهداف بلند مدت و کلان همچون بهبود فضای کسب و کار بود که محقق نشده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه