English

مدیر عامل راه آهن در نشست با کمیسیون صنایع و معادن مجلس

ظرفیت ترانزیت ۷۵ میلیون تنی راه آهن/دولت در جایی با ظرفیت راه آهن یارانه سوخت استفاده نکند

سعید محمدزاده گفت: در حال حاضر حمل و نقل ریلی نسبت به جاده ای به دلیل نداشتن یارانه سوخت به صرفه تر است و این بخش در زمان تحریم ها و محدودیت حمل و نقل بنادر تا 75 میلیون تن ترانزیت بار را تضمین کند

ظرفیت ترانزیت 75 میلیون تنی راه آهن/دولت در جایی با ظرفیت راه آهن یارانه سوخت استفاده نکند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، مدیرعامل راه آهن کشور با اشاره به اینکه از سال 92 تا الان به دلیل کاهش تعرفه ها میزان حمل بار از 32 میلیون تن به 47 میلیون تن رسیده است گفت: پیش بینی ما این است که ترانزیت راه آهن در سال 97 به 2.3 میلیون تن برسد.

مدیرعامل راه آهن با تاکید بر اینکه سال 96 نزدیک به 427 میلیون  بار در بخش جاده انجام شده است، افزود: سهم حمل ریل در کشور 47 میلیون تن است که اگر سیاست درستی در بخش حمل و نقل بکار رود، امکان افزایش حمل ریلی تا 85 میلیون تن در سال وجود دارد.

سعید محمدزاده با اشاره به اینکه اروپا، چین و ترکیه مقصد بار راه آهن بوده است افزود: در کریدور وارداتی نزدیک به 20 میلیون تن بار و در بخش صادرات 60 میلیون تن از طریق حمل و نقل انجام شده است که در صورتی که بنادر مشمول تحریم شوند تا 72 تن می توانیم برای ترانزیت تضمین کنیم.

او با اشاره به اینکه حمل و نقل ریلی صرفه اقتصادی در زمینه سوخت دارد تصریح کرد: اگر برنامه حمل و نقل ریلی در برنامه ششم توسعه محقق شود نزدیک به 751 میلیارد تومان برای کشور صرفه جویی خواهد شد.

او با بیان اینکه شرکت راه آهن در سال 96 نزدیک به 850 میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده گفت: این هزینه ثبت شده و به ما برنگشته است که نیازمند توجه دولت است، بنابراین سرمایه گذاری در بخش مسافری باید به صورت لزینگی انجام شود زیرا سرمایه گذاری در این بخش سودآور نیست.برای نمونه هر واگن 40 نفره 7 میلیارد تومان قیمت دارد، اما یک اتوبوس یک میلیارد تومان هزینه دارد.

محمدزاده تاکید کرد: در حال دولت نباید از محل های که ظرفیت حمل و نقل ریلی دارد نباید از یارانه سوخت به دلیل بکارگیری حمل جاده ای استفاده کند .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه