English

مشاور رییس سازمان برنامه و بودجه در گفتگو با موج

حذف اسکناس فساد اقتصادی را از بین می برد/ در زمان تحریم ها سفارتخانه های ارز بر بسته شوند

ابوذر ندیمی گفت: در حال حاضر یکی از مشکلاتی که در اقتصاد وجود دارد، موضوع رانت و فساد اقتصادی است که بهترین راهکار برای جلوگیری از آن، حذف اسکناس کاغذی و انجام معاملات الکترونیکی است.

حذف اسکناس فساد اقتصادی را از بین می برد/ در زمان تحریم ها سفارتخانه های  ارز بر بسته شوند

مشاور رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزای موج با اشاره به اینکه در زمان تحریم های اقتصادی باید راهکاری برای عبور از بحران دنبال شود، گفت: مدیریت نقدینگی کشور به سمت بخش های مولد در زمان تحریم ها اهمیت بالایی دارد. حال اگر سران قوه تلاش کنند که سیستمی ایجاد کنند که معاملات به صورت الکترونیکی انجام شود، حذف اسکناس باعث جلوگیری از فساد خواهد شد.

 ابوذر ندیمی درباره جزئیات بیشتر این پیشنهاد افزود: ابتدا در قالب یک اتوماسیون در مدت چند ماه می توان نقدینگی کشور را به سمت بانک ها سوق داد، زیرا در حال حاضر بخش عمده ای از جامعه دارای کارت های بانکی هستند و سران سه قوه می توانند در دستوری اعلام کنند همه اسکناس ها به بانک ها برگردد، سپس معاملات به صورت الکترونیکی انجام شود تا زیر میزی و فساد حذف شود و مشکلات ناشی از زد و بندها در نتیجه ردیابی فسادها از بین برود.

او با تاکید بر اینکه در مدت سه ماه می توان نقدینگی را به سمت بانک ها هدایت و معاملات را الکترونیکی کرد، گفت: طرح دیگری که  در زمان تحریم ها می تواند موثر باشد؛ اجرای معافیت های مالیاتی برای طرح های اشتغال زا است. همچنین دولت باید شرکت های که قابل واگذاری هستند را به بخش خصوصی واگذار کند و درآمد آن نیز در بخش آورده های خزانه ذخیره کند.

مشاور رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه باید برای سرمایه گذاران خارجی نیز تضامینی داده شود اظهار کرد: باید زمینه را به گونه ای فراهم کند تا ایرانیان خارج از کشور و سایر سرمایه گذارن خارجی ترغیب شوند تا در پروژه های ایرانی مشارکت و بتوانند درآمدهای مشروع خود را از کشور خارج کنند.

او با تاکید بر ضرورت ایجاد انضباط بودجه ای تصریح کرد: بسیاری از سفارتخانه های که ارز بر هستند و کارایی ندارند باید در زمان تحریم ها بسته شوند. همچنین  با حذف مسافرت های غیر ضروری خارجی می توانیم بحران احتمالی اقتصادی را بدون تورم پشت سر بگذاریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه